Gaya Hidup

Audi AG mendapat ahli lembaga baru

Dr. Stefan Knirsch dilahirkan pada 5 Mei 1966, di Bamberg (Bavaria), Germany. Pada tahun 1990, selepas menamatkan pengajian kejuruteraan mekanikal di University of Applied Sciences  di Heilbronn, beliau memulakan kerjaya dalam reka bentuk enjin dengan AUDI AG di Neckarsulm. Dr. Stefan Knirsch menyertai Porsche AG pada tahun 1996 sebagai Pengurus Projek Pembangunan Enjin dan mula bekerja sebagai Pengurus Projek bagi Engine dan Pelanggan Pembangunan pada tahun 1997. Pada tahun 2001 beliau telah dilantik sebagai Ketua Pembangunan Enjin asas di Porsche AG.

Member of the Board of Management of AUDI AG for Technical Development as of January 1st, 2016.

 

Setelah memperoleh ijazah kedoktoran pada tahun 2006 di IInstitute for Materials Engineering di Otto von Guericke University di Magdeburg, beliau memegang jawatan sebagai Ketua Selepas Jualan di bahagian Jualan Porsche AG pada tahun 2007. Pada tahun 2010 beliau menjadi Ketua Kualiti  Syarikat. Knirsch kemudian menyertai Kumpulan Rheinmetall sebagai CEO Pierburg GmbH. Pada bulan Mei 2013 beliau kembali ke Audi dan mengambil alih sebagai Ketua Pembangunan Rangkaian Kuasa. Beliau telah menjadi Ahli Lembaga Pengurusan AUDI AG dengan tanggungjawab bagi Pembangunan Teknikal sejak 1 Januari 2016.

audi_rs3_7

 

Tidak syak lagi pengalaman beliau sebagai sebahagian daripada pembangunan rangkaian kuasa untuk Audi AG akan memberi gambaran yang sangat baik ke dalam apa yang diperlukan untuk pembangunan teknikal, dan kedudukannya sebagai ahli lembaga akan memberinya suara yang lebih kuat ketika membuat keputusan dan mengarahkan pembiayaan. Berikutan dieselgate, ada kemungkinan akan menjadi lebih banyak usaha dibuat untuk mengelakkan ini jenis kemelut daripada berlaku sekali lagi – sama ada melalui pembangunan rangkaian kuasa lebih kuat atau untuk mendail semula output untuk penilaian kecekapan.

 

 

Previous post

Ferrari Perhentikan Jualan 488 GTB Amerika Utara Kerana Risiko Kebakaran

Next post

Volkswagen Jetta Dari Filem Fast & Furious Pertama Untuk Dijual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *