Konsep / Lakaran / Intipan

Mengapa Paten Unicycle Ford Bukanlah Sebodoh Mana?

Baru-baru ini, satu makluman paten muncul yang menunjukkan bahawa Ford mungkin berminat untuk membangunkan unicycle elektrik yang menggunakan tayar ganti kereta sebagai roda. Pasti, ia mungkin sedikit bodoh pada mulanya, tetapi cuba fikir sebentar. Berapa ramai daripada kita yang benar-benar tidak keberatan berbasikal atau mengambil beberapa bentuk pengangkutan alternatif untuk bekerja? Banyak, jika tidak semua.

ryno-electric-unicycle-1

Gambar: Ryno Electric Unicycle

Masalahnya sekarang,  jarak. Jadi alternatifnya adalah untuk memandu sebahagian daripada perjalanan di sana dan menggunakan satu lagi bentuk pengangkutan peribadi dari tempat letak kereta. Bayangkan. Anda memandu ke tempat letak kereta yang mungkin jauh dari bandar, kurang sesak dan tempat letak kereta yang lebih murah dan lebih mudah untuk mencari dan gunakan benda aneh ini untuk meneruskan perjalanan.

Apabila habis, letakkan roda ganti kembali dalam but dan gunakan port 12V untuk caj semula motor elektrik. Ini juga akan memberi pemandu insentif untuk menyimpan tayar ganti mereka dalam keadaan yang baik, manakala menyebabkan kehausan minimum tayar ganti (satu unicycle elektrik beratnya lebih rendah dan lebih perlahan daripada kereta). Walaupun pemimpin tertinggi di Ford tidak memberi projek ini lampu hijau, kita pasti merasa ada beberapa merit kepadanya.

 

 

Previous post

Imbasan Prestasi Pengeluaran Global Nissan 2015

Next post

VW Mengusik Kita Dengan Apa Yang Kelihatan Seperti Minibus Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *