Berita Auto

Volvo S60 Seterusnya Akan Dihasilkan Di Amerika Syarikat

Volvo Cars telah mengambil langkah-langkah pertama dalam membina kilang pembuatan kereta semua-baru di Berkeley County, South Carolina. Kilang baru pada mulanya akan menghasilkan sedan  Volvo S60 generasi akan datang, berdasarkan  Architecture produk baru Scalable Product Architecture  (SPA). Syarikat itu akan melabur USD 500 juta dalam kilang baru ini yang pada mulanya akan mempunyai kapasiti menghasilkan sehingga 100,000 kereta setahun.

Kereta berpangkalan SPA Sedan Volvo S60 kini di bawah pembangunan di ibu pejabat Volvo Car Group di Gothenburg, Sweden. S60 binaan Amerika akan dijual di pasaran Amerika Syarikat dan luar negara melalui eksport dari Pelabuhan Charleston, bersama-sama dengan model lain yang belum dapat ditentukan. Volvos yang dibina South Carolina yang pertama dijangka dilancarkan dari barisan pemasangan pada akhir 2018.

Keputusan untuk memilih Berkeley County telah diambil kerana akses mudah kepada pelabuhan antarabangsa dan infrastruktur, tenaga kerja yang terlatih, persekitaran pelaburan yang menarik dan pengalaman dalam sektor pembuatan berteknologi tinggi. Kereta Volvo menganggarkan bahawa kilang itu akan menggunakan sehingga 2000 orang dalam dekad akan datang dan sehingga 4000 orang dalam jangka masa panjang.

Dengan kilang AS yang baru ini, Kereta Volvo akan dapat mengeluarkan kereta di tiga benua, yang menekankan kedudukannya sebagai pembuat kereta global. Ia sudah beroperasi dua kilang kereta di Eropah dan dua di China.

 

 

 

Previous post

BMW X1 Sekarang Lebih Besar & Lebih Peralatan

Next post

Peminat Motorsports Nikmati Racing Octane Tinggi di Sepang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *