Gaya Hidup

Litar Nardo Kini Sudah 40 Tahun

Pada 1 Julai, pusat litar Nardo meraikan ulang tahun ke-40 dengan sekumpulan kecil rakan-rakan dan sedikit kek. Ditubuhkan pada tahun 1975 oleh Fiat, ia kini dimiliki oleh Porsche, yang memperoleh pusat pada tahun 2012. Selain daripada lokasinya yang terpencil, salah satu alasan Porsche begitu berminat untuk memperolehi pusat ini kerana untuk menguji kereta di Nardo sepanjang tahun, anda tidak terkena dengan salji di selatan Itali.

Nardo bukan sahaja terkenal dengan high-speed bowl, ia juga penuh dengan 20 litar ujian ke dalam 700 hektar, termasuk susun atur 3.8 batu replikasi sudut pilihan dari Nurburgring Nordschleife, dan banyak kurang memikat sasaran khusus untuk ujian ketahanan yang membosankan.Secara kebetulan, pakar-pakar menganggar kira-kira 3% daripada kelajuan maksimum sebuah kereta yang hilang kawalan dilitar Nardo ini. Lebih banyak rekod kelajuan kereta pengeluaran baru-baru ini telah ditetapkan pada tempat yang rata, seperti di tapak ujian saintifik Ehra-Lessien VW.

Cadangan untuk memperkembangkan lagi Nardo, Porche merancang bagi meluaskan pengembangan dan pemodenan untuk memenuhi keperluan pembangunan masa depan jadi disinilah adalah rahsia besar kelajuan tertinggi selama 40 tahun.

Nardo-birthday

 

Previous post

Wajah Baharu Kenderaan Elektrik Mitsubishi Outlander Plug-in Hibrid diDedahkan

Next post

Nikmati Ganjaran Raya ini dengan Ford dan SDAC

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *