Berita Auto

Trak Pikap Renault Akan Tiba

Renault telah bercadang untuk memperkenalkan trak pikap satu tan pada lewat tahun ini dalam bentuk konsep, untuk ambil alih jualan-panas Toyota Hilux, Mitsubishi Triton dan Ford Ranger dalam segmen yang sangat menguntungkan. Renault berniat untuk tunaikan permintaan yang semakin meningkat untuk pikap diseluruh dunia dengan satu yang tersendiri. Trak pikap Renault semestinya berdasarkan trak baharu Nissan Navara serba baharu 2015. Pikap baru yang tidak dinamakan berkemungkinan besar skan mencerminkan Navara dalam menawarkan gaya body dua pintu single-cab dan empat pintu dual-cab.

renault-pickup-truck_4

Semua A-Pillars akan menampilkan gaya Renault yang unik dan panel, bermakna dari pintu belakang, badged kembar Perancis dan Jepun akan kelihatan hampir sama. Kabin Renault akan diberikan sedikit perubahan untuk memastikan ianya kelihatan lebih berjenama daripada Nissan. Selebihnya semuanya kelihatan sama, termasuklah pembinaan casis berasingan, double wishbone bahagian depan dan suspensi belakang leaf springs.

renault-pickup-truck_1

Pikap Renault baharu ini akan dikuasakan oleh pelbagai enjin empat silinder termasuk 2.5 liter turbocharged unit diesel Navara baharu, dan juga turbodiesel 3.2 liter.

renault-pickup-truck_3

Anak syarikat Renault, Dacia tahun lepas mengumumkan badged trak konsep sebagai pikap Duster yang menggunakan platform dari Nissan dan gaya dari Renault. Trak pikap konsep ini masih belum sampai ke peringkat akhir dalam pengeluaran dan menunggu trak pikap Renault diumumkan terlebih dahulu sebelum membuat pengeluaran.

renault-pickup-truck_5

Previous post

Kereta Sport Avocet Sekarang Dijual

Next post

Volkswagen lebih baik dengan tawaran ABT untuk Golf & Beetle

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *