Gaya Hidup

Perantis Volkswagen Membentangkan Golf GTI Dark And Shine Mereka Dimajlis Wörthersee

Wörthersee tidak adalah acara untuk semua orang. Tetapi jika anda seorang peminat Volkswagen, atau lebih khusus peminat GTI, ini adalah satu acara yang anda perlu perhati. Ia membawa bersama-sama pemilik Volkswagen dari seluruh benua, menumpu pada bandar tasik ini untuk sebuah acara yang tiada bandingnya. Begitulah pentingnya acara Wörthersee, Volkswagen sendiri melaksanakan  reka bentuk konsep pada majlis itu untuk tuntunan orang ramai.

Volkswagen-GTI-Golf-Dark-Shine-Worthersee-2

Tahun lepas agak menakjubkan, walaupun kali ianya tak sehebat tahun lepas,  turut dipamerkan adalah pikap SKODA dan Wagon Golf dengan enjin diesel bi-turbo, tetapi acara utama adalah Golf GTI Dark Shine Edition. Dari segi reka bentuk keseluruhan, kereta itu adalah sebahagian besarnya sama dengan Mk7 GTI standard.

Dari sudut estetik, model “Dark Shine” adalah berlebihan sedikit. Melihatnya adalah seperti melihat ricer pada peralihan abad, dengan aksen terang dan sorotan berbeza badan kelabu yang nyata. Bahagian dalam tidak terkecuali, dengan banyak garisan kuning neon dan panel.

Volkswagen-GTI-Golf-Dark-Shine-Worthersee-5

Tetapi jangan bimbang, kerana enjin telah di fettled untuk menghasilkan sesuatu yang lebih besar; sesuatu yang boleh sesuai dengan penampilannya. Enjin 2.0 liter TSI  menghasilkan 395 PS (290 kW). Tork maksimum 487 Newton-meter  pada 4700 rpm. Sistem ekzos keluli Tahan karat dengan tailpipe diperbesarkan buatan tangan. GTI unik juga mempunyai kotak udara karbon. Intercooler dan unit kawalan untuk enjin dan DSG dual klac kotak gear telah disesuaikan khusus.

Volkswagen-GTI-Golf-Dark-Shine-Worthersee-4

Ia juga mempunyai sistem audio mewah dengan jumlah keluaran 3500 Watts. Lapan penceramah dalam petak penumpang dan tiga Subwoofer di belakang menyampaikan bunyi yang kedua-dua kuat dan jernih. Subwoofer pusat dinyalakan oleh LED dan sebahagiannya kaca. Ianya sedikit macam “Pimp My Ride Saya” dengan tambahan menarik dalam peralatan audio.

Volkswagen-GTI-Golf-Dark-Shine-Worthersee-3

Previous post

Toyota Vios Kereta Tahunan Terbaik

Next post

BMW M6 Dapat Pakej Pertandingan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *