Berita Auto

Mercedes-Benz Malaysia mendahului carta

Pada suku pertama telah diberikan kepada Mercedes-Benz. Walaupun banyak jenama yang bersaing telah mengambil bahagian yang kecil di carta jualan, Mercedes Benz telah membuat catatan yang terbesar dengan kereta popular baru dan gaya yang disemak semula yang telah menarik perhatian di Malaysia.

mercedes-benz-gla

Kereta model lama kini dikatakan dapat menarik perhatian anak mudakepada kompak hot hatch Mercedes baru dan juga sedan mewah yang kelihatan seperti C-Class dan E-Class.

15C274_209

Mercedes-Benz juga mendapat permulaan yang hebat untuk suku kedua 2015 dengan 932 unit yang memberangsangkan daripada kereta penumpang yang dijual pada bulan April, membuatkan 2818 unit dijual. Bagi April sahaja, iaitu bulan yang dikatakan sedikit ‘slow’ untuk banyak jenama-jenama kereta, angka-angka jualan Mercedes-Benz telah membuat 75% lebih tinggi daripada bulan April 2014 (waktu yang sama pada tahun lepas).

mercedes-benz_cla-class_5

Kereta-kereta yang membuat angka jualan yang mengagumkan pada April bermula dengan segment kereta kompak.  Bagi A-Class, CLA, GLA dan B-Classpula, sebanyak 284 unit yang dijual (+19% vs 2014).

mercedes-benz_c-class

Semua C-Class adalah sebanyak 270 unit (+250%. vs. 2014) yang mana semuanya adalah yang terbaru yang dipasang di dalam negara (CKD) versi. Dengan ekonomi kelas bahan api terbaik dan perlantikan yang tinggi, bagi sedan E300BlueTEC Hibrid meneruskan kejayaan dengan bulan yang lain iaitu sebanyak 293 unit telah dijual menyebabkan kadar kenaikkan sebanyak +70% jualan dalam tahun 2014.

mercedes-benz_s63_amg_1

Daya tarikan hibrid diteruskan dengan Mercedes S –Class Hibrid S400 uber-luxury yang mempunyai 83 pelanggan pada bulan April. Dengan momentum ini, seluruh tahun 2015 kelihatan sangat cerah untuk Mercedes-Benz Malaysia dan perlu lebih bekerja keras untuk mendapatkan kembali jumlah mereka.

mercedes-benz-e-300-bluetec-hybrid-3

Previous post

Permainan Dalam Talian Michelin ‘THE RIGHT 2 RACE’ Kembali Lagi!

Next post

Fiat Memperkenalkan Model Baharu Bagi Segmen Kompak Utama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *