Berita Auto

Isuzu MU-X Akan Datang ke Bilik Pameran di Malaysia

Seperti yang dinanti-nantikan, Isuzu MU-X SUV serba-baharuakan dilancarkan untuk pasaran tempatan. Model perdana terbaru Isuzu Malaysia tampil dimuatkan dengan teknologi maju danciri-ciri rekabentuk, membuat SUV premium ini yang benar-benar “bersedia untuk menarik perhatian ramai.”

Isuzu-MUX-Rally-Win1

Sebagai model yang baru, Isuzu MU-X dilengkapi dengan enjin diesel 4JK1-TC 2.5 liter yang dianggap sebagai salah satu yang paling teguh di dunia. Ia dilengkapi dengan Common Rail Direct Injection dan intercooled Variable Geometry System (VGS) turbocharger, yang mengubah halatuju dimana aliran gas ekzos. Tindak balas pada kelajuan enjin rendah, menghapuskan penghantaran kuasa yang dikenali sebagai “turbo bag” yang biasa kepada enjin VGS

Jangka hayat rantaian pengatur besi dan anti geseran cair dalam silinder liner adalah antara kelebihan yang memastikan ketahanan. Ia diberi nilai untuk mematuhi kami bahan api diesel Euro – 2M kami.Enjin baharu 4JK1-TC juga menaikkan kredibiliti Isuzu dari segi keupayaan, ketahanan dan penggunaan bahan api yang efisyen.

Isuzu-MUX-Rally-Win2

Menghasilkan kuasa 136PS pada 3,400 rpm dan tork 320Nm dari 1.800 untuk 2,800 rpm, enjin ini juga menyediakan banyak kuasa, terjemah kepada kurang perubahan gear, memudahkan pendakian bukit dan pemanduan off-road lebih mudah.

Dipadankan dengan enjin 4JK1-TC baharu adalah sama ada transmisi manual 5-kelajuan atau automatik 5 kelajuan dengan turutan fungsi pertukaran gear, yang membuatkan memandu Isuzu MU-X serba-baharu tidak hanya lebih menjimatkan tetapi juga lebih menyeronokkan.

Apabila panduan off-road juga adalah pengalaman yang menyeronokkan dan selamat dengan Isuzu MU-X serba-baharu. Selain komponen-komponen mekanikal yang tough, MU-X LS-A dilengkapi dengan sistem pacuan empat roda yang mempunyai 4WD Terrain Command Select Dial. Ciri ini membolehkan pemandu untuk memutar tombol untuk beralih daripada mod 2H kepada mod 4H walaupun pada kelajuan setinggi 100kph.  Jarak antara bawah kereta dengan permukaan jalan adalah230mm dan rim aloi 17″ dengan tayar 255/65 R17 meningkatkan keupayaan memandu kenderaan off-road.

Isuzu-MUX-Rally-Win4

 

Previous post

Mini Perkenalkan John Cooper Works Serba Baharu

Next post

Jualan Porsche Permulaan 2015 Terbang Melayang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *