Berita Auto

BMW 2-Series Active Tourer Sasar Negara China

BMW akan menggandakan jumlah kereta yang dibina di China kepada 6 kali untuk menambahkan jualan kepada pembeli kelas pertengahan yang tak mempunyai pemandu. BMW akan menambah pengeluaran pemanduan roda hadapan 2-series Active Tourer dan sedan fwd bawah 3 series, seperti model 1 series. Model ketiga adalah varian rwd/fwd X3 SUV kompak.

BMW-2-Series-Gran-Tourer-4

Ketua BMW China, Karsten Engel berkata: “versi jarakroda-panjang model 5series masih kekal sebagai yang paling laris dengan lebih daripada satu pertiga daripada jualan di China, tetapi kita dapat lihat semakin banyak pelanggan yang baru dengan jenama yang tidak mempunyai pemandu dan memandu kereta mereka sendiri.

BMW-2-Series-Gran-Tourer-6

BMW akan memulakan pengeluaran tempatan 2 series AT tahun depan, diikuti oleh sedan pada tahun 2017 dan X3 akan diumumkan nanti. Semua kereta akan dibina di kilang BMW di Tiexi, barat Shenyang di timur laut China. 2 series AT dan sedan disokong oleh senibina UKL fwd BMW baharu dikongsi dengan Mini.

BMW-2-Series-Gran-Tourer-7

Akaun model buatan tempatan selama kira-kira dua pertiga ialah 425,765 daripada jualan BMW China tahun lepas, kata Eagel.  BMW juga menambah pengeluaran enjin lengkap dengan kompleks Tiexi, yang mana telah ditetapkan pengeluarannya pada awal tahun depan.

BMW-2-Series-Gran-Tourer-5

Kilang itu akan mempunyai kapasiti sebanyak 300,000 enjin setahun, bermula dengan 2.0liter baharu, empat silinder petrol unit baru yang dimulakan ke atas 2 series AT, kemudian diikuti oleh 1.5liter, tiga silinder telah ditawarkan pada 1 series yang telah diubahsuai.

BMW-2-Series-Gran-Tourer-1

 

Previous post

Audi Meningkatkan Pemetaan GPS Bagi Tujuan Pemanduan Tanpa Pemandu

Next post

Peugeot-Citroen Menggandakan Usaha Berikutan Kegagalan EV

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *