Gaya Hidup

Volvo XC90 Paling-Mewah ‘Excellence’ Akan Dilancarkan

Pada tahun ini di Shanghai International Auto Show, yang berlangsung pada minggu lalu, Volvo telah merancang untuk melancarkan XC90 edisi ‘Excellence’ yang lebih mewah serta anggun dengan pelbagai penambahan kepada model XC90. Walaupun ianya tidak dipersoalkan Volvo XC90, terdapat sangat sedikit shares ‘Excellence’ dengan mengurangkan tahap asas dari segi peralatan. Walaupun susunan tempat duduk telah berubah, boleh dikatakan ianyanya menjadi hasil jualan yang terbesar versi baharu. Kini terdapat hanya dua kerusi di barisan kedua, dengan kerusi di barisan ketiga tidak dibina kesemuanya untuk mendapatkan lebih banyak ruang dibelakang.

xc90-6

Tetapi Volvo bukannya mahu mengalih tumpuan SUV ini dari penumpang. Malah, ia agak betul disebaliknya. Dua kerusi mewah dan selesa di bahagian belakang dan ia dilengkapi dengan segala-galanya dari fungsi urutan, skrin sentuh yang boleh ditarik/tolak dan meja lipat. Juga didatangi dengan tempat penyejuk dengan pemegang cawan yang boleh memanaskan atau menyejukkan minuman. Selain daripada itu, Volvo juga menghadiahkan gelas kristal buatan tangan Orrefors, dari Sweden

xc90-1

Tetapi model XC90 ‘Excellence’ bukan sahaja versi baru Volvo yang sangat popular, ia bermaksud untuk menjadi pengeluar kereta kemegahan Sweden. Jadi mereka sudah membina seberapa banyak yang mereka boleh ke dalam pakej tersebut. Ini termasuklah dari tempat rehat kaki yang selesa, pencahayaan ambien, tempat menyimpan yang terang, kekemasan kulit unik, pembahagian kotak simpan barang, skrin, penebatan suara yang lebih baik dalam kereta dan tayar Pirelli yang membantu mengurangkan bunyi bising luaran yang masuk ke dalam kereta. Elemen lain yang turut ditampilkan termasuklah sistem bunyi Bowers Wilkins dengan 19-pembesar suara.

xc90-5

Model ‘Excellence’ ini kelihatan sedikit berbeza dengan Volvo yang lama. Sudah pasti, tiada satu anjakan ke arah segmen premium dalam 2 dekad yang lalu, tetapi kereta baru ini seolah-olah memberi standard yang lebih tinggi sama sekali. Mungkin, Sweden telah dipaksa mencuba dan mengambil untuk menerajui pada segmen SUV mewah sangat tinggi sebelum seorang dari Bentley, Jaguar dan Rolls-Royce yang muncul dengan persembahan mereka. Dalam apa pun kejadian, model XC90 baru telah berjaya, dengan 24,000 unit yang ditempah sebelum tiba di bilik pameran, dan kami pasti yang ‘Excellence’ akan sama seperti yang diterima.

xc90-4

Previous post

Hyundai Cipta Imej Trek Tayar Terbesar Di Dunia

Next post

BMW Group Malaysia Anjur BMW World Malaysia Buat Julung-Julung Kalinya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *