Gaya Hidup

UMW Toyota Motor Melabur RM1.5 Juta

UMW Toyota Motor Sdn Bhd telah melabur lebih daripada RM 1.5 juta untuk peralatan latihan dan simulator bagi Teknikal Program Pendidikan Toyota (T-TEP) pusat latihan di negara ini, kata presidennya Datuk Ismet Suki. Bercakap di pelancaran ke-enam pusat latihan T-TEP di Kolej WIT, Datuk Ismet berkata sejak beberapa tahun kebelakangan ini, syarikat itu telah berkongsi pengetahuan terkini dan kemajuan teknologi dengan semua institusi automotif T-TEP bahawa UMW Toyota Motor mempunyai pemahaman dengannya. Di samping itu, semua pelajar akan mempunyai bahagian yang adil dalam mempelajari Toyota Culture dan disiplin di Toyota Way Foundation di kolej mereka walaupun sebelum mereka diambil bekerja sebagai pekerja.

Program T-TEP, dimulakan oleh Toyota Motor Corporation dari Jepun, diiktiraf secara meluas seluruh dunia dengan pelaksanaan 436 buah institusi di 52 buah negara.

Di Malaysia, program T-TEP sudah bermula sejak tahun 1991, dimana pada sekarang ini sudah ada enam institusi T-TEP termasuklah Kolej WIT. Kolej-kolej lain adalah IKM Jasin, Melaka; IKM Kuching, Sarawak; IKM Lumut, Perak; Kolej Tafe Seremban, Negeri Sembilan dan Kolej Kemahiran Tinggi MARA, Masjid Tanah, Melaka.

Pada masa ini, terdapat kira-kira 500 orang pekerja di rangkaian perkhidmatan Toyota di seluruh negara adalah pelajar lulusan T-TEP, setengah daripada mereka sudahpun bekerja lebih daripada 20 tahun dan telahpun memegang jawatan yang tinggi sebagai Pengurus Operasi Perkhidmatan Pelanggan.

Datuk Ismet memberitahu bahawa matlamat UMW Toyota Motor adalah untuk memperoleh institusi T-TEP yang ke-tujuh menjelang tahun 2016 sebagai satu perkembangan yang seterusnya di Sabah. Akhir sekali, katanya, UMW Toyota Motor akan terus memupuk dan mempertingkatkan kualiti perkhidmatan bukan sahaja di Pusat Perkhidmatan Toyota tetapi beliau juga percaya bahawa ianya boleh memberi manafaat kepada seluruh industri automotif di negara ini.

UMWT_MOU

 

Previous post

Audi Keluarkan Video Memaklumkan Tentang TT Roadster Baharu

Next post

Lagu Pandu Pilihan Gohed Gostan Hari Ini – Wiz Khalifa feat Charlie Puth 'See You Again'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *