Berita Auto

Hyundai Sime Darby Motors lancarkan Veloster Turbocharged

Hyundai SIme Darby telah melancarkan varian baharu iaitu Veloster Turbo dan Veloster Turbo Sport hari ini dibina Global Dealership Space Identity (GDSI) di bilik pameran butik di Bangsar. Seperti nama yang dicadangkan, Veloster Turbo menggunakan induksi paksaan melalui turbocharger. Enjin empat silinder 1.6 liter Gasoline Direct Injection (GDI) pada kereta baru menghasilkan 186hp dan tork 265 Nm – cukup untuk menggerakkan kereta ke 100km/h ketika kereta berhenti dalam masa 8saat.

Veloster-Turbo-T-GDI-Engine

Kotak gear juga adalah peningkatan ke atas Premium Veloster. Kedua-dua trim turbocharged datang bersama paddle-shifters untuk mengendalikan Shiftronic pada sistem transmisi klac berkembar (DCT) kereta.

Unveiling-of-the-Veloster-Turbo-L-R-Ms-Audrey-Byun-Mr-Sang-Min-Park-Mr-Joonmo-Ahn-Mr-Lau-Yit-Mun-

Terdapat beberapa perubahan yang dapat dilihat pada bahagian bumper depan dan lampu kabus bagi model Premium 1.6L secara semulajadi-beraspirasi, tetapi perubahan yang lebih ketara adalah suis untuk lampu projektor HID dimana ianya lebih agresif dan bergaya. Terdapat juga grille depan baru yang lebar menjadi sekeping dari bonet belakang ke lip bawah.

Veloster-1

Manakala di bahagian belakang turut menampilkan ekzos berkembar yang mana muncul untuk menjadi semakan kepada bumper, spoiler dan juga peresap. Terdapat juga rim 18 inci baru yang kurang menampakkan daripada yang asal, tetapi ianya nampak sporti. Sudah tentu susunan pintu 2+1 sinonim dengan jenama Veloster, ianya masih sebuah kereta yang agak besar, walaupun ianya diilhamkan oleh bodystyle coupe.

Veloster-3

Kedua-dua versi Veloster Turbo benar-benar berbeza di bahagian dalam, dengan dua jenis kemasan dalaman yang disediakan.Bagi yang biasa adalah sebanyak RM4, 000 lebih murah untuk membeli OTR, apabila ianya datang dengan Turbo Sport berwarna oren yang nampak lebih sporti, seolah-olah peningkatan kepada harga berpatutan untuk flair yang ditambah.

Veloster-6

Hyundai telah menjemput orang ramai untuk melawat bilik pameran, di mana Veloster Turbo akan sentiasa dipamerkan. Harga bagi RRP Veloster Turbo adalah RM139, 319, 39, manakala model Sport datang pada harga RM142, 741.39.

Veloster-7

Waktu operasi adalah seperti berikut:

Isnin – Sabtu : 8.30pagi – 8malam

Ahad / Cuti Umum : 9.30pagi – 6.30petang

Veloster-5

Veloster-8

 

 

Previous post

Kedai Kopi Hai Peng @ Cukai Terengganu #JejakMakanRoss 010

Next post

BMW Panggil Balik Beberapa Model Kenderaannya- 228i, 320, 328, 335, 428i, 435, ACTIVEHYBRID 3 dan M235i

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *