Berita Auto

Ford Paten Transmisi Automatik 11-Kelajuan

Menurut Paten US dan Trademark Office, Syarikat Ford Motor merekodkan paten untuk kotak gear 11-kelajuan awal Oktober 2013. Apabila melihat kepada rancangan syarikat untuk transmisi baharu, jurucakap Ford, Paul Seredynski menyatakan “sebagai peneraju teknologi, kita mengemukakan paten pada idea yang inovatif sebagai urusan perniagaan. Permohonan paten membantu melindungi idea baru kami tetapi ianya tidak semestinya menunjukkan perniagaan masa hadapan atau rancangan produk”

ford-1

Paten yang menggambarkan “transmisi susunan penggearan yang menghasilkan nisbah kelajuan sebelas ke hadapan dan satu nisbah kelajuan terbalik dengan penglibatan terpilih daripada tiga unsur peralihan dalam pelbagai gabungan” khabar angin yang terus diperkatakan. Iterasi terkini daripada sukan F-150 Raptor Trak Pick-up di Amerika Syarikat, dengan 3.5liter Ecoboost V6 turbo-berkembar yang sudah dilengkapi 10-kelajuan automatik yang mengagumkan.

ford-3

Mungkin lebih mudah dan lebih murah untuk Ford mengubah suai kotak gear untuk memperbaiki jarak perjalanan, tetapi mungkin had kejuruteraanF150 10-kelajuan ini telah diregangkan, memerlukan nisbah tambahan.

Berikut adalah ciri-ciri reka bentuk kotak gear baharu: kemunculan pertama mempunyai empat set gear planetary mudah, empat klac dan dua brek. Yang keduanya mempunyai tiga set gear planetary mudah, Pindahan pasangan gear 2 paksi, empat klac dan dua brek. Kemunculan terakhir menerima empat set gear planetary mudah, empat brek dan dua klac.

ford-4

Previous post

Lotus Catat Jualan Terbaik Sejak Tahun 2008

Next post

Menteri Jerman Uji Audi A7 Otomatik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *