Berita Auto

Land Rover Defender Konsep Menuju Realiti

Dari tahun 1948 hingga tahun 1983, dunia telah dikurniakan salah satu mesin 4 × 4 yang paling dihormati dalam sejarah automotif – Land Rover Siri I, II dan III. Dari tahun 1983 hingga tahun 1985, Land Rover ini telah dinamakan semula sebagai Land Rover 90, 110 dan 127. Kemudian 1985 tiba bersama-sama dengan jenama Land Rover Defender yang diperkuatkan.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_2

67 tahun telah berlalu sejak British mula membuat Landie di kilang Solihull, tetapi seperti semua perkara yang baik, Defender akan berakhir pada hujung tahun ini. Generasi baru Landie akan “lebih wajar untuk dilihat,” mengambil kira-kira 70% daripada gaya Land Rover DC100 Konsep 2011 ini.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_5

Diberi nama kodnya  L663 dan dijangka muncul di Amerika Syarikat sebagaiLand Rover Defender  2019.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_9

Off roader generasi baru ini akan ditawarkan dalam pelbagai model dari off roader biasa kepada yang mewah. Menurut laporan-laporan berita dijankakan sekurang-kurangnya lima gaya badan. Dua pintu short-wheelbase dengan bahagian atas logam, dua pintu short-wheelbase dengan bahagian atas yang lembut, Long=wheelbase empat pintu dengan bahagian atas logam, dua pintu pickup short-wheelbase dan empat pintu long-wheelbase pickup “.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_6

Land Rover Defender semua-baru ini akan menggunakan enjin Ingenium (turbo petrol dan turbo diesel turbo) 2.0 liter dan V6 supercharge 3 liter yang mampu mengeluarkan 300bhp.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_7

Stick shift 6-kelajuan dan auto 9-kelajuan akan ditawarkan, dengan kedua-dua kotak gear dijadual digandingkan debgan ciri-ciri pilihan yang akan datang dalam bentuk low range transfer case dan dua diff locks. Rangka tangga yang lampau akan ditukar untuk dua subframes diperketatkan sekali pada unibody aluminium unibody.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_8

Casis Land Rover Defender 2018 digelar D7u dan ia adalah berdasarkan kepada seni bina aluminium PLA daripada Range Rover dan Range Rover Sport.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_1

Jurutera JLR akan mengekalkan live axis setup, meningkatkan lagi keupayaan Defender dengan sistem Terrain Response halus ditala. Penggantungan udara dan kawalan badan yang aktif tidak akan ditawarkan.

land-rover-defender-to-arrive-in-2018_4

Previous post

Lagu Pandu Pilihan Gohed Gostan Hari Ini – Snow Patrol – ‘Chasing Cars’

Next post

Toyota Mirai Kembalikan Semula Kebanggaan Toyota

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *