Konsep / Lakaran / Intipan

Perkembangan Terkini Fernando Alonso

Isnin 23 Februari, 2015 15:25 (GMT)

Kenyataan dari McLaren-Honda

Barcelona, ​​23 Feb

Kami gembira untuk mengesahkan bahawa, setelah terlibat dalam satu insiden di trek di Litar de Catalunya Barcelona-(Sepanyol) pada 22 Februari, Fernando Alonso membuat pemulihan yang kukuh di hospital berbual dengan keluarga, rakan-rakan dan kakitangan hospital .

Dari tempat kejadian dia di kejar dari litar ke pusat perubatan, di mana dia telah diberikan pertolongan kecemasan dan seperti prosedur biasa, telah diberi ubat pelali dalam persediaan untuk diangkut dengan udara ke hospital.

Di hospital analisis yang teliti dan lengkap telah dilakukan, yang melibatkan imbasan CT dan imbasan MRI, di mana semua adalah normal.

Dalam usaha untuk memberikan privasi dan ketenangan yang diperlukan untuk memudahkan penyembuhan yang aman, dia masih di hospital untuk pemerhatian lanjut, dan untuk menghilangkan kesan ubat ubatan.

Kami berhasrat untuk memberi setiap peluang untuk dia membuat pemulihan yang cepat dan lengkap.

10658887_10153019763836413_7496444058965834901_o

Dalam tempoh 24 jam yang lalu, kami telah menjalankan analisis terperinci kerosakan kepada kereta Fernando, dan data telemetri yang berkaitan, untuk memahami sepenuhnya punca kemalangan itu. Walaupun masih di peringkat awal ini, kami telah dapat mencapai beberapa kesimpulan.

Keretanya terlanjur luas di Selekoh Tiga – yang merupakan pusingan kanan naik bukit yang laju – menyebabkan keretanya terkena Astroturf yang melapisi bahagian luar trek.

Penemuan kami menunjukkan bahawa kemalangan itu disebabkan oleh angin kencang tanpa diduga di bahagian litar pada masa itu, dan yang telah menjejaskan pemandu lain juga (seperti, Carlos Sainz Jnr).

Tidak ada bukti yang menunjukkan bahawa kereta Fernando mengalami kegagalan mekanikal dalam apa jua bentuk. Kami juga boleh mengesahkan bahawa tidak ada kehilangan tekanan aerodinamik dicatatkan, menunjukkan bahawa kereta itu tidak mengalami apa-apa kehilangan aerodinamik, walaupun pada hakikatnya ia tertakluk kepada tahap g-force yang ketara. Akhir sekali, kami juga boleh mendedahkan bahawa tiada pelepasan elektrik atau luar aturan dalam apa jua bentuk berlaku dalam sistem ERS kereta, sama ada sebelum, semasa atau selepas kejadian itu.

Fakta ini menyangkal khabar angin yang salah yang telah tersebar baru-baru ini yang menyatakan bahawa Fernando telah pengsan akibat kerosakan elektrik. Itu adalah tidak benar. Data kami menunjukkan bahawa beliau sedang turun gear semasa menekan brek sepenuhnya sehingga ke saat impak pertama – sesuatu yang jelas tidak mungkin dapat dicapai sekiranya dia tidak sedarkan diri pada masa itu.

Data kami juga mengesahkan bahawa kereta Fernando melanda dinding konkrit bahagian dalam, dimulai dengan roda depan kanan dan kemudian dengan belakang-kanan. Ia adalah kesan sisi yang ketara, menyebabkan kerosakan pada bahagian hadapan dan gandar tegak.

Selepas kesan awal, kereta meluncur selari dinding selama kira-kira 15 saat sebelum berhenti. Kesemua empat roda masih dengan kereta dan tiada kerosakan kekal badan kereta atau struktur di antara roda depan dan belakang.

Harapan kami agar Fernando baik pulih secepat mungkin. Apabila kami ada berita terkini untuk dikongsi, kami sudah tentu akan berbuat demikian.

 

Previous post

Scania Dan Michelin: Pasangan Terbaik Menyampaikan Prestasi Unggul Dalam Kapasiti Beban Berat, Ekonomi Bahan Api Dan Keselamatan

Next post

Lagu Pandu Pilihan Gohed Gostan Hari Ini - Deep Purple 'Highway Star'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *