Konsep / Lakaran / Intipan

Honda Civic Type R, Dibina Untuk Persembahan Terbaik

Civic Type R Honda semua-baru yang akan membuat tayangan perdana dunianya di  Geneva Motor Show 2015 awal bulan depan akan menampilkan pelbagai penambahbaikan reka bentuk yang menarik perhatian yang telah banyak dipengaruhi oleh pembangunan aerodinamik yang luas dan ujian di kedua-dua komputer dan terowong angin. Hasilnya ialah sebuah kereta dengan kestabilan kelajuan tinggi dan tahap downforce luar biasa.

Honda-Civic-Type-R1

Prestasi aerodinamik unggul memainkan peranan penting membolehkan  enjin suntikan langsung VTEC Turbo 2.0 liter Civic Type R  ini mencapai kelajuan 270km / h (167mph) * yang tiada tandingan di kalangan pesaing-roda pemacu hadapannya.

Honda-Civic-Type-R2

Bahagian bawah kereta baru dan rata membantu aliran udara di bawah kenderaan bersama dengan peresap belakang mengoptimumkan downforce yang ‘melekatkan’ kereta ke jalan raya. Sayap belakang mempertingkatkan visual kereta dan menambahkan kuasa downforce, terima kasih kepada terutamanya kerana struktur bahagian aerofoil.

Honda-Civic-Type-R

Splitter luas depan dan skirt sisi mendalam juga menguruskan aliran udara dan mengurangkan lif, manakala bumper depan telah dibentuk khusus untuk menghalang pergolakan udara di sekitar roda depan, mengurangkan seretan dan meningkatkan kestabilan kelajuan tinggi.

Honda-Civic-TypeR

Untuk membantu pemandu menguruskan kuasa luar biasa Type R, kereta yang dilengkapi dengan pakej brek prestasi tinggi Brembo untuk roda hadapan, yang dibangunkan khusus untuk kereta ini. Di bahagian hadapan, angkup empat omboh mengenakan daya brek 350 mm digerudi cakera. Roda aloi 19-inci baru, unik kepada Type R, melengkapkan perubahan visual, mengisi gerbang roda dan menyesuaikannya dengan brek yang lebih besar.

Honda-Civic-TypeR2

Pengurusan haba merupakan satu lagi tumpuan utama bagi tim reka bentuk, yang mempengaruhi beberapa pengubahsuaian reka bentuk luaran yang ketara. Pembesaran gril atas dan bawah di bumper depan, ruang udara di atas roda pada panel suku depan dan ruang udara di tepi belakang gerbang roda depan bergabung untuk menyediakan penyejukan dan pengudaraan yang lebih besar untuk enjin output tinggi. Lebih cerita memgenai kereta kultus ini seminggu selepas pengumuman dan maklumat lengkap dari Geneva.

Honda-Civic-TypeR1

Previous post

Iklan Furious 7 Untuk TV Versi Kedua

Next post

Hyundai-Sime Darby Motors dikurniakan Anugerah Presiden BrandLaureate 2014-2015

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *