Berita Auto

SsangYong ‘Tivoli’ SUV Kompak akan Muncul

Diinspirasikan oleh kejayaan pasaran Nissan Juke, pengeluar kenderaan gaya hidup Korea Ssang Yong sedang membuat persediaan untuk pelancaran keluaran SUV B-segmen mereka.  Kereta itu telah pun dijangkakan oleh konsep crossover, salah satunya adalah X100, tetapi belum ada pendedahan tentang nama kereta baru itu.

Hari ini, pengeluar Korea Selatan mengumumkan, melalui suara Yoo II Lee, CEO SsangYong, bahawa SUV baharu mereka akan dinamakan Tivoli.  Kereta itu di bawah pembangunan selama tiga tahun dan akan bersedia untuk diperkenalkan di pasaran pada bulan Januari 2015. Pertama dalam senarai adalah pasaran Korea dan di seluruh dunia pada suku kedua 2015.

Ssangyong-Tivoli-1

Selain dari nama, SsangYong juga mendedahkan imej terbaru rekaan luar dan dalaman kereta itu.

Rekaan luaran menampilkan rangkaian yang dinamik, urban SUV yang moden dan rekaan terbaru SsangYong.

Bagi rekaan dalamannya pula, SsangYong menjanjikan hubungan mudah untuk peralatan IT, gaya, praktikaliti dan ruang muatan yang besar. Kereta baharu ini mengambil nama Tivoli, sebuah bandar dekat Rome, Italy yang mempunyai reputasi untuk gaya.  Dikenali sebagai warisan budaya dan lokasi yang indah, taman di Villa d’Este telah memberikan inspirasi kepada ramai yang lain menggunakan namanya, termasuk Taman Tivoli di Copenhagen.

Ssangyong-Tivoli-2

Previous post

MagnaFlow Lawan Cobb

Next post

Volkswagen EA888 TSI Dalam Senarai 10 Enjin Terbaik WardsAuto.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *