Berita Auto

MotoGP 2014, Marc Marquez Menang Melebehi Rekod Mike Doohan

Marc Marquez baru saja mencapai rekod kejayaan yang sebelum ini kepunyaan pelumba Australia, Mick Doohan dari 12 kemenangan dalam 17 perlumbaan pada tahun 1997. Marquez walaupun tidak pole pada awal MotoGP Valencia meraih kemenangan ke-13, rekod musim ini, di Valencia Grand Prix semalam, Ahad, di hadapan Valentino Rossi dan rakan sepasukan Dani Pedrosa. Ini kemenangan bagi pelumba berusia 21 tahun itu dalam perlumbaan ke-18 dan terakhir musim ini juga memastikan kemenanggan constructor back-to-back untuk Honda sejak rakan sepasukan Pedrosa meneruskan kejayaannya.

MotoGP_Valencia2

Melepasi garisan di tempat kedua Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) membukukan hasil yang ke-13 musim yang luar biasa untuk dia dan juga tempat kedua dalam kejohanan tahun ini. Pedrosa (Honda Pasukan Repsol) di tempat ketiga dalam pertandingan Valencia ini, mencatatkan hasil podium kesepuluh 2014.

Andrea Dovizioso (Ducati Team) mengalahkan Cal Crutchlow (Ducati Team) ke baris untuk tempat keempat dengan hanya 0.068s di perlumbaan terakhir mereka bersama-sama sebagai rakan sepasukan.

MotoGP_Valencia3

Previous post

Mercedes-Benz GLA Di Pasaran Dengan Harga RM238,888

Next post

F1, Brazil, Nico Menang. Lewis Tempat Ke 2 Panas

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *