Berita Auto

Porsche Menang Kejohanan Pelbagai Pengeluar Dalam GTLM & GTD Siri Tudor

Porsche telah meraih kejohanan kelas GT Le Mans (GTLM) pada musim sulung Tudor United Sportscar Championship. Dengan kemenangan kelas GTLM oleh Pasukan Falken Tayar Porsche 911 RSR dan tempat kedua oleh No. 912 Porsche Amerika Utara 911 RSR, jenama Jerman itu mendapat kemenangan pada hari ini di Petit Tahunan Le Mans tahun ke17 di Jalan Atlanta Braselton , Georgia. Tempat kedua oleh Snow Racing Porsche 911 GT Amerika pada GT Daytona (GTD) kelas mengunci kemenangan pengeluar sepanjang musim kategori ini.

Porsche-Tudor-win

Buatan Jerman ini juga menang  Tequila Patron North America Endurance Championship (TPNAEC). Berikutan kemenangan dalam dua perlumbaan pertama musim Tudor Championship di Rolex 24 Daytona dan Mobil 1 Twelve Hours Sebring,  Porsche memasuki acara 10 jam hari ini dengan mendahului sedikit.

Porsche-Tudor-win2

Selepas No. 912 Porsche 911 RSR membawa perlumbaan hari ini ke petanda jam empat dan No. 17 Pasukan Falken Tayar Porsche adalah mengena di jam lapan legenda perlumbaan GT dapat mengunci anugerah Pengeluar sebelum tamat perlumbaan. Pemandu Patrick Long (Playa del Rey, California) dan Michael Christensen (Denmark) memenangi TPNAEC GTLM Pemandu dan mendapat Kejohanan Kumpulan bagi Porsche Amerika Utara.

2011 Petit Le Mans

 

Previous post

Model Kawasaki Versys 1000 2015 Diumumkan

Next post

Mercedes Mengesahkan TIADA Hasrat Membeli Aston Martin

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *