Berita Auto

Jualan  SsangYong Global Meloncat 

Ssangyong Motor baru-baru ini telah mengumumkan bahawa syarikat itu menjual sejumlah 10,417 unit pada September 2014 – 5,094 unit jualan domestik dan eksport 5,323 termasuk kit CKD. Jualan bulanan menurun sedikit sebanyak 0.2% tahun ke tahun disebabkan oleh pengurangan hari kerja, tetapi secara terkumpul, jualan bagi tempoh sembilan bulan pertama meningkat sebanyak 2.1% berbanding tempoh yang sama tahun lepas. Dalam pasaran domestik, jualan bulanan dan jualan terkumpul meningkat sebanyak 14.9% dan 10.9% masing-masing terima kasih kepada pertumbuhan jualan model utama termasuk Korando Sports (nama eksport: Actyon Sports) yang jualan meningkat 61.1% tahun ke tahun.

Eksport bulanan Ssangyong pada September menurun sebanyak 11.3% disebabkan oleh penurunan penghantaran ke pasaran luar negara utama di tengah-tengah krisis Ukraine. Walau bagaimanapun, berbanding dengan bulan sebelumnya, eksport menunjukkan tanda-tanda pemulihan dengan peningkatan sebanyak 15.5% kepada 5,323 unit berdasarkan kepelbagaian pasaran termasuk pasaran China dan Eropah. Korando C (nama eksport: New Korando) baru membawa aliran meningkat jualan eksport bulan lepas dengan pertumbuhan jualan sebanyak 8.7% berbanding bulan yang sama tahun lepas. Tambahan pula, eksport ke China dan Eropah telah berkembang dengan kukuh, meningkat sebanyak 242.7% dan 46.5% tahun ke tahun respectively.

P1810966

Ssangyong merancang untuk mengukuhkan strategi pasaran di pasaran Eropah dengan melancarkan konsep versi pengeluaran X100 dan mempamerkan model utama seperti Korando C baru. Dalam pasaran tempatan, syarikat itu akan mengembangkan jualan dengan mengadakan pelbagai acara pelanggan seperti ‘Sound of Music Camp’.  Lee Yoo-il, Ketua Pegawai Eksekutif Ssangyong Motor, mengulas, “Kami telah mengekalkan pertumbuhan jualan dibantu oleh jualan kukuh model utama,” sambil menambah, “Kami akan mencapai matlamat jualan tahun ini dengan mengadakan pelbagai acara pelanggan dan mempelbagaikan pasaran eksport.”

P1810970

Previous post

Toyota GT86 Kuning Untuk Edisi Eropah

Next post

Bridgestone Diberi Anugerah Pembekal “Dinamik & Efisien” 2014 Dari BMW

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *