Berita Auto

Jom Racing. Audi TT Cup Series Dilancarkan.

Porschelah yang memulakan siri perlumbaan pria diikuti oleh Ferrari, Audi, Lamborghini dan Aston Martin. Sekarang Audi, melalui bahagian sukan bermotor mereka, Audi Sport telah melancarkan Audi TT Cup Series untuk bertanding selaris dengan DTM untuk memberikan peluang pemandu merasai dunia empat cincin Audi dengan lebih mendalam lagi. Secara rasmi ianya dikenali sebagai Audi TT Sport Cup. Pengilang Ingolstadt akan menggunakan versi terbaru kereta sukan ini yang akan dilancarkan pada tahun yang sama siri ini pada tahun 2015.

audi_tt_motorsport_5

Berdasarkan asas yang telah diletakkan oleh R8 LMS Piala di Asia, Audi membuat keputusan kejohanan yang sama terfokus di sekitar pemula dan pemandu siri-switching akan memberikan pemandu pengalaman berlumba. Kereta itu adalah ringan dengan berat hanya lebih sedikit dari 1.000 kg dan dengan 310HP TT dijamin menjanakan tindakan di landasan yang betul, ketat dan dengan dorongan butang fungsi tekan untuk memotong, yang menyediakan 30HP tambahan, siri ini harus banyak potong memotong.

Enam pusingan dan dua belas perlumbaan dirancang untuk tahun 2015 dengan kereta-kereta semua disiapkan oleh Quattro GmbH untuk memastikan penglibatan dalam siri ini tidak patut terlalu mahal terutama untuk pemandu baru bermula dalam perlumbaan tahap tinggi.

24 kereta akan disiapkan dengan enam kereta disediakan untuk pemandu tetamu pada pusingan demi pusingan. Baki 18 pemandu boleh memohon untuk memandu di: www.audi-motorsport.com menjadi sebahagian daripada siri perdana ini. Hah? Tunggu apalagi kekawan?

audi_tt_motorsport_4

Previous post

Marc Marquez ke-3 & Dani Pedrosa ke-10 Dalam Latihan MotoGP Australia

Next post

Konsep Chevrolet Sonic Performance Untuk SEMA

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *