Berita Auto

Ford Melabur Dalam Teknologi Cleaner Diesel Engine

Ford Motor Co akan melabur € 240 juta (£ 190 juta) di kilangnya di Dagenham di selatan England, mewujudkan 318 pekerjaan kerana ia mengembangkan pengeluaran enjin diesel yang lebih bersih. Pelaburan itu adalah fasa kedua program mesin baru di kilang Dagenham, berikutan komitmen 287 juta pound Ford sebelum ini. Syarikat itu berkata ia akan mula mengeluarkan 350,000 enjin diesel 2.0 liter lebih bersih setiap tahun untuk kenderaan komersial tahun akhir yang akan datang dan 150,000 unit untuk kereta penumpang mulai tahun 2017.

Rangkaian baru pemancar rendah CO2 dari diesel 2.0 liter untuk kereta dan kenderaan perdagangan telah direka dan dibangunkan di Dagenham dan Ford Dunton Pusat Teknikal di Essex, England. Pelaburan itu adalah sebahagian daripada £ 1.5 bilion dibelanjakan dalam tempoh lima tahun untuk menghasilkan mesin dan teknologi lain yang menyebabkan pelepasan karbon yang lebih rendah, kata Ford.

ford-f-series-diesel-engine

Kerajaan UK akan memberikan £ 8.9 juta dari jumlah yang akan dibelanjakan untuk projek di Dagenham. Perkembangan ini menyebabkan sedikit perubahan  untuk Ford di UK. Pembuat berkata pada tahun 2012 itu telah menutup sebuah kilang stamping di Dagenham dan sebuah kilang yang membuat casis cab untuk van Transit di Southampton, England. Syarikat itu berkata pada masa yang kemudahan itu ditutup ini – dan juga yang di Belgium telah mengurangkan 6,200 pekerjaan, atau kira-kira 13 peratus daripada tenaga kerja di Eropah.

Ford juga menghasilkan enjin petrol di kilangnya di Bridgend, Wales. Jumlah pengeluaran dari Dagenham dan Bridgend melebihi 1.5 juta mesin pada tahun 2013.

ford_superduty1

Previous post

Selamat Hari Deepavali

Next post

Volkswagen Malaysia Komited Sepenuhnya Untuk Mentakrif Semua Pengalaman Pemilikan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *