Berita Auto

Boss BMW Motorsport Beri Petunjuk Kereta ‘M’ Pacuan 4 Roda Dalam Perancangan

Boss bahagian BMW Motorsport, Encik Friedrich Nitschke baru sahaja ditemuramah di mana beliau telah terang terang menyebut bahawa M5 pacuan 4 roda adalah dalam perjalanan. Sesudah enjin beraspirasi semulajadi hilang dari barisan BMW dengan S65 4 liter V8 yang menakjubkan. Ada yang masih tertanya-tanya jika ianya akan muncul semula. Menurut Nitschke, ia tidak akan dengan sebab-sebab yang jelas. Undang-undang yang ketat dan kemurnian hakikat bahawa kita tidak boleh mengabaikan perubahan persekitaran di sekeliling kita, membuat unit NA semacam unicorn. Bahkan model-model M akan terus menggunakan tumbuhan turbocharged yang merupakan satu perkara yang baik jika anda bertanya kepada saya. Asalkan tidak ada lag turbo, tentu saja, seperti halnya dengan turbo yang terbaru mereka, S55.

Bercakap tentang saiz displacement dari enjin baru dan ciri-ciri mereka, Nitschke juga mengesahkan bahawa inline 6-silinder selamat di BMW kerana ia adalah salah satu daripada ciri-ciri khas mereka. Saiz unit mungkin berbeza-beza tetapi seni bina akan tetap sama.

Mengenai transmisi manual, ianya akan digunakan di dalam kereta yang kurang daripada 600 Nm pada masa ini. Untuk kereta yang mempunyai lebih, ia menjadi lebih sukar untuk digunakan, menghilangkan beberapa keseronokan yang anda sepatutnya miliki dengan kereta anda. Untuk model lebih kuat, DCT akan menjadi cara untuk pergi. Jualan mencerminkan pilihan ini juga. Di Eropah, kadar bagi transmisi manual adalah di bawah 20% manakala di AS lebih sedikit. Untuk penjualan sebegitu, ia sukar untuk membenarkan menjaga barisan pengeluaran yang berasingan terbuka, menjaga pembekal kotak gear yang berbeza pada garis dan sebagainya.

BMW-M135_02

Juga banyak yang telah dikatakan tentang mereka di masa lalu dan bagaimana xDrive mungkin ditawarkan sebagai pilihan pada model baru apabila mereka keluar. Dr Nitschke juga mengesahkan khabar angin ini mengatakan bahawa M3 dan M4 pasti akan tetap pacuan roda belakang karena angka tork mereka tetapi M5 dan M6 yang mempunyai lebih twist perlu berhijrah dan menawarkan semua roda tetapi hanya sebagai ciri pilihan . Lagi yang akan datang dalam beberapa minggu.

BMW-M6_Gran_02

Previous post

F1 ke Austin US hujung minggu ini. #ForzaJules

Next post

RM149,888 Harga Pra-Pelancaran Ford Fiesta ST

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *