Berita Auto

Barisan Motosikal Eletrik Zero 2015

Barisan Motosikal Zero 2015 didedahkan pagi ini, dan kesemuanya motosikal elektrik yang mendapatkan beberapa peningkatan yang penting: range yang lebih besar, brek anti-kunci (ABS), suspensi Showa dan tayar Pirelli.

Bagi tempoh tiga tahun yang lalu, Zero Motosikal telah menambah pilihan yang lebih dan kuasa yang lebih kepada motosikalnya. Tahun ini ia memutuskan untuk menaik taraf bahagian-bahagian yang penting sambil terus melanjutkan rangenya juga.

Dengan tiada rombakan besar kepada motor, Zero bekerja pada menyempurnakan proses pengeluaran dan dipermudahkan beberapa prosedur pemasangan untuk menjimatkan masa para peniaga. Walaupun jenis perubahan tidak begitu seksi seperti memerah kuasa kuda yang lebih sedikit, ia adalah satu langkah penting untuk peningkatan kualiti. Zero juga mempunyai lebih daripada dua kali ganda pendapatan sejak tahun lepas.

Jika anda mempunyai 2014 Zero S atau SR 2014 dengan tangki kuasa dan mahu menggunakan tangki kuasa pada 2015 Zero SR, anda boleh dengan mudah tukar sesamanya. Dari segi perisian, app Motosikal Zero membolehkan penunggang untuk menyesuaikan kuasa dan tetapan brek regeneratif, dan juga memberi maklumat keadaan caj, kelajuan dan penggunaan tenaga.

 

zero-electric-motorcycle_2

Zero memperbaiki ketumpatan tenaga bateri pek mereka, yang menghasilkan peningkatan 10% dalam julat untuk SR Zero, S, dan DS. Ini menambah kira-kira 10 kilometer kepada setiap model.

Suspensi Baru – Zero bekerja dengan Showa Corporation untuk mereka bentuk suspensi berkualiti tinggi yang boleh dilaraskan sepenuhnya, termasuk spring spring boleh laras sepenuhnya, mampatan, dan bangkit semula bagi suspensi kedua-dua depan dan belakang

Brek Anti-Lock – Advanced Bosch ABS kini standard pada setiap model. Mana-mana syarikat yang mahu menjual motosikal di Eropah pada 2016 mesti mempunyai Brek Anti-Kunci (ABS) yang dipasang pada mptorsikal mereka.

Tayar – SR mendapat tayar sedia trak Pirelli Diablo II Rossa dengan cengkaman tambahan untuk konar konar yang laju. S mendapat tayar Pirelli Sport Demon. DS dilengkapi dengan Pirelli MT-60.

 

zero-electric-motorcycle_l

Zero SR 2015- Selepas menerima pelbagai anugerah pada tahun lepas, SR terus menerajui pek. SR yang telah direka untuk menjadi motorsikal lumba jati dan tahun ini ia mendapat suspensi dan tayar untuk dipadankan dengan kuasa mentahnya.

Zero S 2015- Mengekalkan kuasa dan prestasi tahun lepas, tetapi mendapat boost tambahan. Tempat duduk direka semula untuk keselesaan, cermin baru dan throttle baru membuat menunggangnya pengalaman yang lebih menyeronokkan.

Tayar telah dinaik taraf untuk cengkaman yang lebih baik dengan tayar Pirelli Sport Demon. Supensi Showa dinaik taraf melicinkan perjalanan dan ABS memberikan penunggang keselamatan dan kawalan apabila berhenti, terutamanya dalam keadaan licin.

Dengan 68ft-lbs tork dan 54hp, ini adalah motorsikal yang memberikan prestasi kukuh dan mengawal kedua-dua di bandar dan lebuh raya.

 

Previous post

Google Maps Malaysia Memperkenalkan Paparan Jalan Komprehensif

Next post

Model Kawasaki Versys 1000 2015 Diumumkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *