Berita Auto

Renault Espace Mencipta Semula MPV

MPV keluarga luas dan tradisional Renault Espace (yang kebetulan adalah MPV mewah yang pertama di dunia) akan berubah menjadi sebuah crossover anggun sejajar dengan apa yang pelanggan Eropah mahu. Renault mengeluarkan gambar dengan hanya sedikit butiran tentang generasi akan datang ini sebelum debut awam kenderaan ini di pameran auto Paris minggu depan. Espace baru akan menawarkan tempat duduk yang lebih tinggi popular dengan SUV sambil mengekalkan keluasan dan dalaman pelbagai fungsi, kata seorang jurucakap Renault. Jurucakap itu menambah bahawa model pengeluaran adalah “90% sama dengan konsep” yang ditunjukkan pada 2013 Frankfurt Auto Show.

Jurucakap itu enggan mendedahkan butiran tambahan mengenai kereta ini. Butiran sama ada ia akan terbawa bersama enjin konsep twin-turbo diesel ini. Gambar Espace baru mendedahkan bahawa model mengekalkan tingkap yang luas supaya kabin masih terang-benderang, salah satu ciri yang disukai sebelumnya. Keluaran Renault berkata bahawa Espace akan datang dengan konfigurasi 5 dan 7 tempat duduk dan reka bentuk mempunyai garis cecair dan konsol “terapung” yang berada pada kedudukan di atas dashboard seperti “reka bentuk jambatan digantung.”

Renault_Espace2-620x350

Langkah untuk reka bentuk crossover adalah didorong oleh kejayaan model     mereka di Eropah. Jualan separuh pertama Eropah Ford generasi kedua crossover-gaya S-Max naik 18% t kepada 17,317 unit manakala Renault hanya menjual 4,126 unit Espace dalam tempoh yang sama, penurunan sebanyak 11% pada separuh pertama 2013.

Renault_Espace3

Previous post

Dalaman Land Rover Defender  Serba Guna

Next post

499 buah Ferrari 458 Speciale A untuk meraikan model paling berjaya mereka.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *