Berita Auto

Pembangunan Audi TT CROSSOVER Disahkan

Ketua pembangunan Audi, Ulrich Hackenberg memberikan petunjuk paling kukuh setakat ini yang mereka akan menambahkan SUV / Crossover derivatif untuk barisan kereta TT sport kompak mereka.

Pada pelancaran akhbar generasi ketiga TT coupe, Hackenberg berkata gaya badan TT yang baru, yang belum ditentukan akan dimajukan. TT konsep offroad, yang telak diumumkan pada pameran auto Beijing pada bulan April lalu, “memberikan wawasan ke dalam bagaimana kita boleh menjangkakan model baru dalam keluarga TT masa depan,” katanya.

Varian TT crossover akan memenuhi kehendak pengguna yang semakin meningkat untuk kereta yang berkedudukan yang lebih tinggi daripada coupe tradisional dan roadsters. Audi perlu mengembangkan keluarga TT untuk mengekalkan jualan kereta sport ini. “Segmentasi pasaran akan berterusan dikala pembikin kereta cuba memenuhi permintaan pelanggan semasa dan mencari jalan untuk bertemu dengan pelanggan baru” kata seorang eksekutif Audi, yang enggan dikenali, ketika ditanya mengenai pengembangan keluarga TT.

Audi akan bermula jualan generasi ketiga TT coupe di Eropah pada musim luruh manakala roadster, yang akan dilancarkan 2 Oktober inidi Pameran Auto Paris, akan dilancarkan pada musim bunga akan datang. TT dijadual tiba di Amerika Syarikat pada suku ketiga tahun 2015, diikuti setahun kemudian oleh roadster itu. Versi asas TT coupe enjin petrol 2.0 liter 230hp, akan dijual di Germany dengan harga permulaan €35.000. Ia adalah kereta pertama yang akan menawarkan “Kokpit Maya” Audi terbaru yang merupakan paparan instrumen-kelompok yang akan menggantikan skrin navigasi di timbunan pusat kereta.

audi_tt_offroad_concept_06-600x368

Previous post

MV Augusta Perolehi Pembiayaan Mercedes AMG

Next post

Maserati Dapat Suit Zegna & Berbagai Lagi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *