Berita Auto

BMW Mendapat G-POWER Bi-Tronik 5 V4 Tuning Untuk M6 Gran Coupe

Dengan itu, G-POWER menggunakan potensi tersembunyi BMW M6 Gran Coupe untuk meningkatkan output kuasa yang menggerunkan 150 hp dan 210 Nm tork. G-POWER Bi-Tronik 5 V4 mempertingkatkan kuasa kilang 560 hp / 680 Nm nya kepada 710 hp / 890 Nm.

Asas bagi peningkatan pengeluaran elektronik adalah hakikat bahawa G-POWER, berbeza dengan pengilang, tidak menggunakan perisian standard penuh kompromi tetapi satu penyelesaian individu untuk enjin. Antara lain, parameter untuk jumlah bahan api dan masa pencucuhan diubahsuai bergantung kepada tahap rangsangan yang meningkat. Dalam kes G-POWER Bi-Tronik 5, pengubahsuaian ini dibuat oleh mikro-pemproses yang dipangkal sebelum ECU standard BMW Sudah tentu semua piawaian dan fungsi diagnostik ECU BMW asal kekal tidak disentuh. Semasa proses kejuruteraan generasi terkini Bi-TRONIK yang berjaya jabatan R & D G-POWER telah memindahkan pengalaman dari bidang lampau kepada enjin BMW turbocharged. Lagipun, supercharger ASA yang digunakan untuk sistem G-POWER supercharger adalah berkait rapat dengan turbochargers BMW, kerana kedua-dua unit kami adalah pemampat empar untuk meningkatkan rangsangan.

g-power-bmw-m6-gran-coupe-01

Tetapi bukan sahaja pengurusan ECU ini telah diubah suai oleh G-POWER untuk mencapai output kuasa 740 hp, sistem ekzos telah diolah dengan ketara dan untuk penghasilan peruntukan bagi pengeluaran optimum tekanan balik. Pengubahsuaian paip penggantian pemangkin perlindungan sistem ekzos (downpipes) dan sistem ekzos Titanium G-POWER termasuk perabut. Paip link Titanium dengan resonator bermula dari downpipe. Selain peningkatan kuasa sistem ekzos G-POWER Titanium memberikan BMW M6 Gran Coupe bunyi yang mendalam dan pada masa yang sama mengurangkan keberatan sebanyak 12 kg berbanding dengan sistem ekzos stok. Sistem ekzos G-POWER boleh didapati dengan empat kotak Titanium atau Carbon dengan diameter 100 mm setiap satu.

G-POWER Bi-Tronik 5 V4 meningkatkan output standard BMW M6, 560 hp / 680 Nm kepada 740 hp dan 975 Nm tork. Masa dari 0 hingga 200 km / h kini hanya 10,5 saat dan kelajuan tertinggi adalah lebih daripada 300 km / h.

Berkenaan dengan suspensi pula, yang mula mula mencuri perhatian ialah roda 21 inci G-POWER HURRICANE RR FORGE dengan tayar dari rakan teknologi G –POWER, MICHELIN  berdimensi 255/30 ZR 21 dan 295/25 ZR 21. Dengan reka bentuk khas 2 spoke G-POWER, roda ini menyerlahkan lagi reka bentuk elegan BMW M6 Gran Coupe. Untuk penambahan pengendalian jalan ianya direalisasikan melalui laras ketinggian berterusan G-POWER coil-over suspension GM6-RS dengan sembilan tetapan yang boleh dipilih.

g-power-bmw-m6-gran-coupe-02

Sudah tentu pecutan negatif adalah dalam fokus G-POWER, juga. Walaupun tanpa peningkatan output, sistem brek standard mungkin kehilangan kuasa brek apabila di gunakan sampai ke hadnya, disertai dengan satu tahap yang bergerak brek, kesan yang dikenali sebagai kepudaran brek. Penawar sempurna terhadap kesan pudar adalah Sistem Brek G-POWER. Dengan enam omboh brek dan 420 mm garis pusat cakera brek untuk gandar depan G-POWER Sistem Brek membolehkan kuasa brek yang lebih tinggi daripada sistem brek standard. Di samping itu sistem brek seramik G-POWER mengurangkan unsprung mass sebanyak 50% peratus, berbanding dengan sistem dengan cakera brek keluli. Menyelekoh dan pengendalian jalan bertambah baik dengan ketara.

g-power-bmw-m6-gran-coupe-03

Penanbahan kepada ubah suaian yang meningkatkan output kuasa dan prestasi, G-POWER telah mengolah bahagian dalam BMW M6 Gran Coupe sepenuhnya. Aksesori eksklusif seperti stereng sport yang dibentuk berergonomik dan instrumen dalam reka bentuk G-Power, pendalaman yang canggih lengkap dengan karbon-kulit yang boleh bersaing dengan bahagian dalam limosin mewah atau Bentley atau Rolls Royce dari segi bahan dan kualiti pengeluaran. Permukaan plastik kokpit M6 standard diganti dengan bahan futuristic berteknologi tinggi atau kulit lembut / Alcantara. Kemuncak Visual – dalam erti kata sebenarnya – adalah logo berlampu G-POWER yang terletak di merata tempat didalam kereta

Pengubahsuaian pedalaman M6 Gran Coupe dengan G-POWER disudahi dengan sistem hiburan multimedia eksklusif yang tidak meninggalkan apa yang diingini.  Sistem audio berkuasa, iPad di belakang tempat duduk depan, monitor utama yang boleh dibuka tutop dan Apple iMac. Apple TV membolehkan pemilik meluangkan masa atau untuk kerja-kerja yang produktif.

g-power-bmw-m6-gran-coupe-05

Previous post

WRC Australia 1,2,3. Volkswagen Juara Dunia

Next post

'VENCER Sarthe', Supercar Dari Belanda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *