Berita Auto

Aston Martin Lagonda Sedia Untuk Dijual

Aston Martin telah mengesahkan program produk super saloon baru yang akan menyaksikan kebangkitan nama Lagonda yang bersejarah dalam siri yang sangat terhad dan mengikut tradisi, nama Lagonda sekali lagi akan duduk dengan bangganya sebagai super saloon mewah dan eksklusif. Super saloon mewah ini akan menghidupkan etos Lagonda ‘kereta cepat terbaik’ dan akan ditawarkan secara eksklusif di Timur Tengah, akibat daripada permintaan pasaran tertentu.

aston_martin_lagonda_1

Kembalinya Lagonda berikutan projek seperti One-77 hypercar, V12 Zagato dan CC100 Speedster Concept tahun lepas – yang dilihat sebagai Q muktamad oleh kereta Aston Martin – yang bermula hanya sebagai perayaan seratus tahun reka bentuk konsep dan akibat permintaan yang luar biasa, kemudian bertukar menjadi dua komisen pelanggan. Berdasarkan kepada seni bina fleksibel VH sedia ada jenama itu, kereta baru menarik inspirasi dari Lagonda 1976 rekaan William Bandar yang sangat dicari-cari yang mempunyai banyak persamaan teknik kejuruteraan canggih Aston Martin kereta sport moden seperti penggunaan body karbon serat .

aston_martin_lagonda_2

Ia akan dibina dengan tangan oleh tukang-tukang dan wanita pakar bina di kemudahan pembikinan moden Aston Martin di Gaydon, Warwickshire di bangunan yang sebelum ini khusus untuk penciptaan One-77 hypercar. Super saloon baru ini akan ditawarkan untuk jualan dengan jemputan sahaja manakala butiran harga tepat kekal sulit, harga yang diminta akan setimpal dengan eksklusif, kualiti kereta dan kemewahannya. Pengarah Rekabentuk Aston Martin, Marek Reichman berkata: Debut super saloon mewah ke pasaran Timur Tengah akan menjadi peristiwa yang menarik bukan sahaja untuk Aston Martin, tetapi untuk pelanggan arif yang mencari kemewahan dan peribadi.

aston_martin_lagonda_5

“Model baru, seperti saudara eksklusifnya One-77 dan V12 Zagato, telah dicipta sebagai suatu seni automotif yang luar biasa. Ia telah direka dan dibangunkan sepenuhnya selaras dengan semangat dan etos Lagonda super salun sebelumnya – terutamanya Lagonda William Bandar – dan sebagai satu penghormatan kepada kereta ini ia dengan bangganya menanggung papan nama Lagonda itu. ”

 

Previous post

'VENCER Sarthe', Supercar Dari Belanda

Next post

Uji Pandu Honda Jazz Model 2014

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *