Berita Auto

ABT AS5 ‘The Dark Model’ Di Persembahankan

Coupe atau Sportback, AS5 Dark mempertingkatkan Audi A5 ke level yang seterusnya dan seperti yang dijangkakan ia tiba dengan banyak elemen aerodinamik. Kenderaan baru mendapat lop spoiler hadapan baru, sills tepi, spoiler belakang, satu set skirt belakang, set stiker ABT ‘Dark’ dan set lambang ABT ‘Dark’.

Reka bentuk luar sudahi dengan roda CR-Design 20-inci dibalut dengan tayar berprestasi tinggi. AS5 Dark makin di rendahkan dengan spacers ABT baru, manakala muffler belakang baru dengan empat paip akhir (chrome hitam) menyediakan bunyi yang lebih baik daripada enjin. Dalamannya menawarkan lapik lantai, headrest berlambang ABT ‘Dark’ baru.

Tiada butir-butir mengenai apa-apa peningkatan enjin, tetapi apa yang kita tahu kenderaan standard ditawarkan dengan enjin petrol 2.0 liter TFSI yang menghasilkan 211 hp dan juga dengan yang lebih besar 3.0 liter TFSI menyampaikan 272 hp. Bagi peminat diesel, Audi A5 datang dengan enjin TDI 2.0 liter dengan 177 kuasa kuda dan dengan TDI 3.0 liter yang menjana 245 kuasa kuda.

abt_audi_as5_dark_side_rear

“Designer Walter de’Silva berbangga dengan ciptaannya tetapi sebagai AS5 Dark, Audi A5 adalah pelbagai dan lebih tegas,” kata Ketua Pegawai Eksekutif Hans-Jürgen Abt: “Dan kerana kami menawarkan rekabentuk semula komprehensif dengan harga murah sekarang, ia sudah tiba masanya untuk melawat Rakan ABT yang terdekat. ”

abt_audi_as5_dark_rear_angle

Previous post

GOODYEAR GUNA SISA SEKAM PADI UNTUK BUNGA TAYAR FUEL-CEKAP

Next post

Proton Iriz Dilancarkan. Dari RM42,438 Hingga RM62,888.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *