Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Honda Tempah EV e-Axzel Dari Hitachi Astemo

Ini menunjukkan Honda mengembangkan lagi perniagaan elektrifikasi mereka.

ACNNewswire melaporkan bahawa Honda Motor Co., Ltd., baru sahaja memesan gandar elektrik (e-Axles) untuk kenderaan elektrik bateri bersaiz sederhana dan besar daripada Hitachi Astemo, Ltd. Dijadualkan untuk pelancaran global 1 2026. Artikel mereka dipautkan di sini.

Sehubungan ini, Hitachi Astemo berfungsi sebagai penyepadu sistem untuk Honda dan akan memberikan mereka unit pemacu bersepadu berprestasi tinggi dengan sistem e-Gandar yang menggabungkan penyongsang silikon karbida yang sangat cekap. Penyongsang ialah dawai segi empat sama, motor kehilangan rendah dan kecekapan tinggi dalam kotak gear.

Dengan seluruh dunia bekerja dua kali ganda untuk mencapai neutraliti karbon dan kenderaan elektrik (EV) memainkan peranan utama dalam hal itu, permintaan untuk e-Axles diunjurkan meningkat. Ini kerana ia padat, ringan dan mudah serta cekap untuk dihasilkan.

Sebagai tindak balas kepada ini, Hitachi Astemo akan meluaskan jualan e-Gandar buatan sendiri mereka dengan pantas kepada pelbagai pembuat kereta di seluruh dunia. Jenama itu juga akan membekalkan motor dan penyongsang untuk e-Axel.

Selain itu, Hitachi Astemo berhasrat untuk mengukuhkan kedudukannya sebagai peneraju global dalam bidang elektrifikasi dengan memanfaatkan sepenuhnya sinergi daripada penggabungan 2021 mereka dan memanfaatkan teknologi dan sumber bersepadu yang ada pada mereka. Jenama itu juga menyasarkan untuk melabur 300 bilion yen dalam R&D sehingga tahun fiskal 2025.

Tambahan lagi, kumpulan R&D Hitachi Astemo telah mencipta inverter dengan ketumpatan kuasa peneraju industri berkat modul kuasa penyejukan yang unik, teknologi heat-dissipating insulation yang kecil dan nipis. Jenama itu juga akan menyediakan e-Gandar pada harga yang kompetitif dengan menggabungkan teknologi mereka dengan pengeluar kotak gear.

Hitachi Astemo komited untuk mengukuhkan perniagaannya dan menyampaikan inovasi teknologi melalui portfolio perniagaan strategik yang terdiri daripada rangkaian kuasa dan sistem keselamatan, casis, motosikal, perisian dan perniagaan selepas pasaran.

Syarikat itu menyasarkan persekitaran yang lebih baik di seluruh dunia dan memfokuskan pada pertumbuhan dari segi ke arah hijau, pendigitalan dan inovasi. Dengan ini, Hitachi Astemo menyasarkan untuk membina enjin pembakaran dalaman kecekapan tinggi serta sistem elektrik yang mengurangkan pelepasan atau memotongnya sepenuhnya.

Mereka juga berhasrat untuk menyediakan pembuat kereta alat yang mereka perlukan untuk sistem pemanduan autonomi yang lebih baik dan selesa serta sistem keselamatan termaju untuk menyediakan pelanggan pengalaman yang lebih mampan dan dipertingkatkan.

Apa pandangan anda tentang e-Axel ini? Adakah anda teruja untuk melihat apa yang dihasilkan oleh Honda menggunakan teknologi ini? Kita tunggu.

Terima kasih ACNNewswire untuk kesemua maklumat dan imej.

Previous post

Toyota Hilux Kekal Terlaris Dengan Senarai Menunggu 8 - 10 Bulan

Next post

Denso Meluaskan Sudut Pandangan Sensor Beberapa Model Subaru

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *