Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Toyota Hilux Kekal Terlaris Dengan Senarai Menunggu 8 – 10 Bulan

Walaupun saingan baharu yang kuat mengapa ramai masih memilih Toyota Hilux?

Bercakap tentang trak pikap, apakah perkara pertama yang terlintas difikiran anda? Mungkin anda fikir, buli jalan raya? Mungkin anda akan ketawa terkenang video pemandu trak pikap yang memandu memanjat curb menyeberang jalan untuk mengelakkan jalan sesak, dan satu perkara yang kebanyakan daripada anda semua sama ialah anda membayangkan Toyota Hilux di kepala anda.

Mungkin. Kami tidak boleh bercakap untuk semua orang tetapi kebanyakan yang kami kenali, termasuk kami, cenderung membayangkan Toyota Hilux dalam fikiran mereka apabila seseorang bercakap tentang “trak pikap”, dan itu ada sebabnya.

Walaupun terdapat persaingan yang lebih sengit berbanding sebelum ini dengan Mazda BT50, Ford Ranger generasi seterusnya dan Mitsubishi Triton dan banyak lagi, Hilux masih lagi laris.

Jadi, mengapakah walaupun terdapat sekumpulan trak pikap lain di pasaran, orang ramai masih ke Toyota Hilux sehingga tempoh menunggu kini antara 8 hingga 10 bulan? Jawapannya adalah jelas, Toyota Hilux adalah jack of all trades tetapi juga, menguasai beberapa daripadanya.

Jadi Toyota Hilux melakukan hampir segalanya dengan baik, ia selesa, ia mampu off road, ia mempunyai ciri dan teknologi moden, ia luas dan ia kelihatan baik. Apatah lagi, Toyota Hilux Rogue semasa didatangkan dengan enjin empat sebaris diesel 2.8 turbo yang mengeluarkan 202hp dan tork 500Nm yang juga menjadikannya sebuah highway cruiser yang baik.

batch_Toyota-Hilux-Arrives 3.0

Selain itu, Toyota Hilux dilengkapi dengan Apple CarPlay dan Android Auto serta pelbagai ciri keselamatan termasuk PCS, LDA, Radar Cruise Control, BSM, HAC, sistem kawalan goyangan treler dan tujuh beg udara. Ini sahaja merupakan titik tambah utama apabila beberapa kereta baharu 2022 hanya disertakan dengan 2 atau 4 beg udara.

Selain itu, Toyota Hilux mempunyai reputasi cemerlang sama seperti jenama Toyota. Orang menyamakannya dengan kebolehpercayaan sama seperti orang menyamakan Hilux dengan rugged dan teguh. Dalam hal ini, ia adalah johan kebolehpercayaan.

Toyota Hilux melakukan kebanyakan perkara dengan sangat baik dan ia sangat boleh dipercayai dan teguh, apa lagi yang boleh diminta oleh sesiapa dalam sebuah trak pikap?

Hilux-Cover-1.0

Apa pendapat anda tentang Toyota Hilux, adakah anda memilikinya?

Previous post

SC-01 - Kereta Sukan Elektrik China Dibiayai Wang Xiaomi

Next post

Honda Tempah EV e-Axzel Dari Hitachi Astemo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *