Sukan

Maserati MC20 Muncul Di Goodwood Festival Of Speed Buat Pertama Kalinya

Kereta sport super MC20 milik Maserati membuat debut dinamiknya di UK di Goodwood’s 27th Festival of Speed, melakukan pendakian Supercar Run di bukit yang terkenal itu.

Sepanjang empat hari acara permotoran itu, yang berlangsung di Goodwood di West Sussex dari 8 – 11 Julai, Maserati MC20 telah diuji dalam perjalanan sejauh 1.16 batu itu.

MC20 adalah kereta sport dua tempat duduk berenjin tengah pertama Trident yang mempunyai kelajuan tertinggi lebih dari 202bsj, dan merupakan Maserati pertama dengan monocoque serat karbon, yang bermaksud keseluruhan kereta mempunyai keberatan hanya 1500kg. Dipadankan dengan enjin F1 yang berkuasa, kombinasi ini memastikan nisbah kuasa dan berat yang luar biasa, untuk pecutan dan kelajuan tertinggi, mencapai 0-62bsj dalam 2.8 saat. Enjin Maserati Nettuno dipamerkan bersama MC20 di Supercar Paddock.

Ghibli Trofeo, di Nero Ribelle, saloon prestasi Maserati, juga tampil di pendakian bukit ikonik ini sebagai sebahagian First Glance, dengan mempamerkan enjin V8 580 hpnya yang dapat mencapai 62bsj dalam 4.3 saat.

Previous post

Polestar 2 Dengan 476-hp Membuat Penampilan Di Goodwood

Next post

Volvo Dan Geely Tubuhkan Syarikat Enjin Baharu: Aurobay

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *