Berita Auto

DS 7 Crossback Mempunyai Teknologi Tempat Duduk Urut Yang Unik

Anda mungkin sudah tahu bahawa kereta Citroen dari Perancis memiliki jenama kereta DS dan mereka dikenali sejak awal tahun 1950-an untuk keselesaan tempat duduk legenda yang kini dipindahkan ke jenama DS. Jenama DS mempunyai kereta pameran sendiri yang berdiri sendiri (sedikit seperti bagaimana Toyota membezakan jenama kereta premium mereka Lexus dengan bilik pameran yang berasingan) dan mereka juga membawa beberapa model ‘khas’ yang kereta Citroen tidak dapat .

Sekarang, jurutera DS 7 CROSSBACK menyediakan urutan dalam kereta yang boleh menjadi kunci untuk meningkatkan kecerdasan pemandu, mengurangkan kebimbangan dan meningkatkan kesejahteraan semasa keadaan memandu yang intensif di jalan raya yang sibuk.

Keletihan pemandu dan gangguan disenaraikan sebagai faktor dalam 20 peratus kemalangan jalan raya di jalan utama UK setiap tahun * 1, tetapi kajian menunjukkan kerusi urut hanya 15 minit cukup untuk memperbaiki kesejahteraan pemandu dan tumpuan yang lebih baik pada perjalanan yang lebih lama, menurut DS Automobiles.

Satu pertiga pemandu British mengakui tertekan di belakang stereng dengan banyak menyalahkan tindakan pemandu lain yang meningkatkan ‘tekanan darah’ mereka. Memandu mengikut dekat belakang kereta lain mendahului senarai naik darah diikuti dengan cuaca buruk dan penunggang basikal * 2.

BHPetrol RON95 Euro 4M

Dengan peningkatan masa berkerja, pemandu yang mengendalikan kenderaan untuk tempoh masa yang lama boleh mengalami ketegangan dan kecemasan yang tidak selesa pada perjalanan panjang yang membawa kepada sakit belakang dan leher, lemah dan tekanan. Fungsi urut digabungkan dengan teknologi tempat duduk berudara yang berpenyaman udara pada SUV premium – DS 7 CROSSBACK – boleh membantu menurunkan tahap kortisol badan – hormon yang dikeluarkan oleh badan untuk memerangi tekanan – sehingga 53% * 3.

DS 7 CROSSBACK

Boleh didapati pada DS 7 CROSSBACK, kerusi depan boleh dipanaskan, pengudaraan atau mengurut; dengan lima mod yang ada termasuk bahu, lumbar dan gelombang, dan setiap corak urutan digambarkan pada skrin pusat infotainment. Ia juga mungkin untuk memilih ‘Tetapan Keselesaan’ untuk penggantungan kereta yang menganalisis permukaan jalan di hadapan untuk meredakan dan meningkatkan keselesaan perjalanan yang memberi manfaat kepada semua penumpang.

Teknologi kerusi ini tidak ditawarkan di semua pasaran dan ia merupakan ciri tambahan yang perlu ditambah semasa pesanan kerana kosnya lebih sedikit.

Teknologi ini adalah sebahagian daripada komitmen DS Automobiles untuk menyediakan peningkatan kesejahteraan; DS 7 CROSSBACK dilengkapi dengan kerusi yang selesa dan sokongan yang diperbuat daripada busa berkepadatan tinggi, dan ciri keselesaan tambahan boleh dipilih melalui pusat sentuhan.

DS 7 CROSSBACK mewah termasuk pilihan petrol dan diesel, dengan versi E-TENSE 4 × 4 – sebuah PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) yang akan tiba di S1 2020 dengan pelepasan CO2 dari 33g / km, menggabungkan 300hp dan 4 × 4 tanpa kompromi untuk penghuni atau ruang but.

Vince Clisham, Ketua Produk di DS Automobiles UK, berkata: “Ini jelas bahawa gangguan pemanduan dan keletihan menyumbang dengan ketara ke arah kemungkinan kemalangan jalan raya di jalan UK setiap tahun, dengan pemanduan moden, terutamanya perjalanan jauh dan keadaan trafik yang mencabar, sering membawa kepada perasaan tekanan dan kebimbangan. DS komited untuk memastikan pelanggannya selamat di jalan raya, dan kami yakin fungsi tempat duduk urut dalam kereta kami akan membantu dan meningkatkan pengalaman pemandu. “

  1. Department for Transport
  2. IAM Roadsmart/Swinton Group
  3. The Touch Research Institute
Previous post

Ford Menyelesaikan Kes Tuntutan Fiesta Dan Focus Yang Dilengkapi DCT Di Amerika Syarikat

Next post

Lotus Evora GT410 Lebih Selesa dan Praktikal

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *