Keselamatan

PUSPAKOM Menangani Isu Prestasi Brek Chery Omoda 5

Kenyataan Rasmi PUSPAKOM Berkenaan Sambutan Masyarakat Malaysia Terhadap Ujian Pencapaian Brek

PUSPAKOM baru-baru ini mengeluarkan sebuah kenyataan mengenai ujian prestasi brek Chery Omoda 5, yang telah menimbulkan beberapa kecurigaan di kalangan masyarakat Malaysia. Menurut PUSPAKOM, telah terdapat beberapa kekeliruan mengenai peranan mereka dalam menangani isu kenderaan, terutamanya berkaitan dengan kepuasan pelanggan terhadap prestasi brek kenderaan yang baru dibeli.

PUSPAKOM menegaskan bahawa mereka memahami pentingnya kepercayaan dan ketidakberpihakan dalam inspeksi kenderaan. Mereka berkomitmen untuk mematuhi standard inspeksi yang ketat, demi memastikan keselamatan dan pematuhan kenderaan tanpa prejudis. PUSPAKOM menerangkan bahawa tuduhan bahawa jenama kenderaan di Malaysia menggunakan PUSPAKOM untuk menyembunyikan masalah kenderaan adalah tidak tepat.

Peranan utama PUSPAKOM adalah untuk menjalankan pemeriksaan untuk mengesahkan bahawa kenderaan yang masuk untuk pemeriksaan mematuhi piawaian kelayakan jalan raya yang ditetapkan oleh pihak berkuasa Malaysia. Dalam kes yang dinyatakan, sistem brek kenderaan telah menunjukkan bahawa prestasinya memenuhi standard global, memastikan kenderaan dapat berhenti dengan selamat dalam jarak yang ditetapkan.

Mahmood Razak Bahman CEO Puspakom 4.0

Mahmood Razak Bahman, Ketua Pegawai Eksekutif PUSPAKOM, menegaskan, “Proses pemeriksaan kenderaan PUSPAKOM diakreditasi dan disahkan mengikut Piawaian Malaysia dan MS ISO serta piawaian pemeriksaan berdasarkan penanda aras yang ditetapkan oleh pihak berkuasa tempatan dan Forum Pengharmonian Peraturan Kenderaan UNECE. Proses ini turut disyorkan oleh CITA (Jawatankuasa Pemeriksaan Kenderaan Bermotor Antarabangsa), sebuah badan antarabangsa yang terlibat secara aktif dalam merumus dan mengesyorkan piawaian dan amalan terbaik pemeriksaan kenderaan jalan raya.”

Adalah penting untuk menyatakan bahawa PUSPAKOM tidak mendiagnosis kegagalan mekanikal. Sebaliknya, pemeriksaan mereka memberikan bacaan dan keputusan yang bertindak sebagai petunjuk kepada sebarang kemungkinan kecacatan, yang kemudiannya memerlukan diagnosis lanjut oleh pengilang atau mekanik yang berkelayakan. Pengilang memainkan peranan penting dalam memastikan kualiti dan keselamatan kenderaan mereka. Menjadi tanggungjawab mereka untuk memenuhi janji yang dibuat kepada pelanggan, termasuk menyediakan kenderaan yang memenuhi jangkaan prestasi.

Akhirnya, tujuan inspeksi kenderaan adalah untuk membantu pemilik kenderaan memastikan bahawa kenderaan mereka selamat dan layak jalan, serta mematuhi standard yang diperlukan di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987. Hakikatnya, inspeksi kenderaan PUSPAKOM dijalankan berdasarkan keadaan sebenar kenderaan pada waktu inspeksi.

Sebagai badan pemeriksa yang telah berdedikasi selama tiga dekad dalam menjalankan pemeriksaan kenderaan bebas dengan saksama, PUSPAKOM mengekalkan polisi pintu terbuka untuk mana-mana pengeluar untuk menguji kelayakan jalan raya kenderaan mereka. Adalah penting untuk ditekankan bahawa tujuan pemeriksaan kami adalah untuk memberikan maklumat yang telus dan sebenar kepada pengguna. Komitmen ini membantu memastikan maklumat dan kepentingan pengguna Malaysia dilindungi.

Terus-Terang

Dalam era yang semakin menekankan pentingnya kualiti dan keselamatan, PUSPAKOM bukan sahaja berfungsi sebagai badan pemeriksaan tetapi juga sebagai pemangkin untuk memastikan setiap kenderaan di Malaysia berada dalam keadaan selamat untuk digunakan. Komitmen ini tidak hanya memenuhi tetapi juga melampaui harapan yang dijangkakan oleh pengguna dan pihak berkepentingan.

Dengan pengalaman yang luas dan rekod prestasi yang terbukti, PUSPAKOM konsisten menunjukkan dedikasinya terhadap keselamatan dan kepatuhan. Dalam setiap inspeksi yang dilaksanakan, mereka tidak hanya fokus untuk memenuhi standard keselamatan yang sedia ada tetapi juga secara proaktif mengenal pasti masalah yang mungkin tidak dikesan oleh pemilik kenderaan. Usaha ini bukan sahaja memperbaiki keadaan kenderaan tetapi juga mengurangkan potensi risiko yang lebih besar.

PUSPAKOM memahami bahwa tanggungjawab mereka tidak ringan. Oleh itu, mereka berkomitmen untuk secara berterusan memperbaiki prosedur dan proses inspeksi mereka. Dengan mengintegrasikan teknologi terkini, mereka berusaha untuk menjadi lebih efisien dan responsif terhadap keperluan semasa.

Secara ikhlas, sebagai penyedia perkhidmatan yang telah lama beroperasi, kepercayaan dan kepuasan pelanggan adalah nadi utama operasi mereka. Mereka berhasrat bukan sahaja untuk memenuhi spesifikasi tetapi juga untuk memastikan setiap interaksi dengan PUSPAKOM memberikan ketenangan minda kepada pelanggan bahwa kenderaan mereka selamat untuk digunakan.

Dengan segala peningkatan dan pembaharuan yang dilaksanakan, PUSPAKOM berharap untuk terus memperoleh kepercayaan masyarakat Malaysia. Dengan kejelasan, dedikasi, dan inovasi, mereka bertekad untuk membentuk masa depan inspeksi kenderaan yang lebih cemerlang di Malaysia, serta mempromosikan keselamatan bukan hanya untuk hari ini tetapi juga untuk generasi yang akan datang.

Previous post

Memperkenalkan Kehebatan GWM Tank 300: Kenderaan Ideal Untuk Pengembaraan

Next post

Memanfaatkan Kehebatan Alam: Ford Ranger Getaways Mengajak Anda ke Petualangan 4x4

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *