Berita Auto

Kehebatan Jaecoo J7: Prestasi Luar Biasa di Litar Off-Road M4TREC

Kenderaan SUV Jaecoo J7 Buktikan Keupayaan Luar Biasa Di Medan Off-Road, Menawan Hati Peminat 4WD Di Malaysia

Dengan keanggunan yang terserlah, Jaecoo J7 telah membuktikan dirinya bukan sahaja mempesona tetapi juga amat cekap dalam cabaran off-road. Baru-baru ini, di litar off-road terkenal milik Pusat Latihan dan Pengalaman 4WD Malaysia (M4TREC), SUV off-road bandar yang bergaya, Jaecoo J7, telah melalui siri ujian prestasi off-road yang ketat. Keupayaan luar biasa J7 dalam menghadapi medan yang mencabar dan pengendalian yang stabil telah memikat hati dan mendapat pujian tinggi dari M4TREC.

M4TREC, pusat latihan 4WD terkemuka di Malaysia, dikenali dengan litar halangan 4WD bertaraf dunia yang mempunyai pelbagai jenis medan yang kompleks dan mencabar. Gabungan cuaca hujan dan lembap yang berterusan sepanjang tahun di negara ini menjadikan ujian ini sebagai bukti penilaian ketat terhadap prestasi kenderaan off-road.

Lebih menarik, sebagai SUV off-road bandar premium pertama Jaecoo, J7 dilengkapi dengan enjin 1.6TGDI yang menghasilkan 197PS dan 290Nm tork. Jaecoo J7 juga dipasang dengan DCT basah 7-kelajuan, membolehkan pertukaran gear yang lancar dan cepat dalam masa hanya 0.2 saat. Pertukaran gear yang halus ini memastikan kuasa dan pengendalian yang unggul.

Untuk menilai Jaecoo J7 secara menyeluruh, para pelatih pakar M4TREC telah menyediakan pelbagai halangan mencabar semasa ujian, termasuk landasan rol, ujian artikulasi, lintasan punggung, turunan cerun curam, dan banyak lagi. Menghadapi pelbagai ujian, J7 menunjukkan kebolehan terunggul dalam keluar dari keadaan jalan yang sukar serta tahan terhadap impak, dengan mudah menguasai pelbagai halangan.

Selain itu, Jaecoo J7 juga menampilkan penalaan casis antarabangsa yang luar biasa, memberikan hasil yang mengagumkan dalam ujian moose pada kelajuan 80km/j. Setanding dengan kenderaan mewah premium, ini memastikan prestasi pengendalian dan keselamatan yang cemerlang untuk kenderaan tersebut. Secara khusus, J7 juga menggabungkan Sistem Pemacu Cerdas Semua Jalan (ARDIS) yang canggih, membolehkan campur tangan 4WD seketika dalam 0.1 saat.

Di atas itu semua, penggunaan sistem Brek Bersepadu Tenaga (IPB) membawa lapan kelebihan utama, termasuk integrasi tinggi, brek lebih cepat, tiada kemerosotan prestasi, dan campur tangan automatik. Semua ini memberikan kelebihan Jaecoo J7 berbanding pesaingnya dalam segala aspek.

Seiring dengan berkembangnya ekonomi di Asia Tenggara, skala segmen elit baru semakin berkembang, dan terdapat permintaan yang meningkat di kalangan pengguna untuk pengembaraan off-road yang canggih. Dengan falsafah jenama “Dari Klasik, Melampaui Klasik,” Jaecoo J7 bertujuan untuk lebih daripada sekadar sebuah kereta. Ia bertujuan menjadi gaya hidup.

Melalui ujian off-road yang menuntut ini, Jaecoo J7 telah sepenuhnya menunjukkan kestabilan dan kebolehpercayaannya pada medan yang kompleks. Pada masa yang sama, Jaecoo akan terus berdedikasi dalam memperhalusi intipati jenamanya untuk memberikan momentum yang lebih kukuh dalam pengembangan pasaran Asia Tenggara, terutamanya di Malaysia.

Terus-Terang

Melihat kepada keupayaan luar biasa yang ditunjukkan oleh Jaecoo J7, kita tidak dapat tidak, terpukau dengan pencapaian dan teknologi yang dibawakan oleh SUV ini. Ia bukan sekadar kenderaan, tetapi lambang kemajuan dan inovasi dalam industri automotif. Dalam dunia yang terus berkembang ini, Jaecoo J7 bukan hanya menetapkan standard baru dalam pengembaraan off-road, tetapi juga menjadi simbol gaya hidup yang dinamik dan penuh pengembaraan. Ini adalah bukti nyata bahawa Jaecoo J7 bukan hanya sebuah nama dalam pasaran, tetapi sebuah fenomena yang mengubah pandangan kita terhadap pengembaraan off-road.

Previous post

Volkswagen Golf MK8.5: Kecanggihan Estetika & Teknologi Terkini

Next post

Proton Wira 1.8 vs Proton S70: Pertarungan Harga dan Inovasi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *