Berita Auto

BMW M Melancarkan DUA PULUH Video Yang Menjelaskan M3 & M4 Baharu

Model BMW M3 dan M4 terbaharu mendapat banyak video daripada jurutera BMW M.

Ketika BMW M menyiarkan gambar rasmi M3 terbaharu, menjadi jelas bahawa mereka terus mengunakan gril baharu ini tanpa mengira apa yang difikirkan oleh peminat. Ramai yang tidak menyukai penampilan baharu ini akhirnya menerimanya setelah melihatnya sendiri. Namun, mungkin masih banyak yang berada di atas pagar atau masih tidak menyukainya.

Mungkin inilah sebabnya BMW M memutuskan untuk membuat satu siri video vertical mengenai kedua-dua kereta ini. Sudah tentu, anda boleh mengatakan bahawa ini dibuat untuk mengikuti populariti TikTok / Snapchat / Instagram Stories ketika ini. Namun, perlu juga diperhatikan bahawa tidak ada kereta BMW M lain yang mendapat sebanyak perhatian dari saluran YouTube BMW M. Bukan hanya 20 video penjelasan teknikal telah dihasilkan, tetapi semuanya telah dibuat dengan cara santai.

Video BMW M selalunya sangat polish, bergaya dan ‘cool’ selain beberapa video persembahan produk. Bagi saya sekurang-kurangnya, BMW M mungkin merasa sedikit terpengaruh dengan penerimaan reka bentuk yang tidak baik (yang subjektif) dan memutuskan untuk menekankan bahawa ini adalah secara objektif M3 (dan M4) terbaik yang pernah mereka buat. Mana ada cara yang lebih baik untuk melakukannya daripada meminta seseorang dari setiap jabatan menjelaskan pekerjaan yang mereka lakukan.

Berikut adalah 20 video. Perhatian. Kebanyakan dari mereka kena dub dalam bahasa Inggeris, semuanya dalam format vertical.

  1. Yang pertama adalah mengenai Prestasi dan Berat.

2. Dalam video kedua, mereka membawa seorang jurutera untuk membincangkan sistem penyejukan M3 dan M4.

3. Selanjutnya, kami mempunyai episod khusus untuk pemilihan tayar.

4. Selepas tayar, muncul episod tempat duduk. Terus terang, ini adalah episod terakhir yang saya tonton.

5. Anda mungkin menyangka bahawa selepas episod tayar akan diikuti oleh satu mengenai rim. Walau bagaimanapun, ia akan datang selepas episod di tempat duduk. Mungkin ada masalah penjadualan dalaman.

6. Halaman BMW M youtube memuat naik iklan yang lebih profesional untuk BMW M5 CS pertama selepas episod 5. Ini diikuti dengan episod brek.

7. Selepas episod Brek muncul episod Drivetrain yang sangat penting mengenai enjin dan transmisi.

8. Tetapi episod terakhir itu hanyalah permulaan! Dalam episod 8 ini, mereka membahas lebih mendalam mengenai enjin.

9. Dalam episod 9, mereka bercakap mengenai bunyi yang dihasilkan oleh kedua-dua kereta itu. Terdapat momen lucu di mana lelaki yang melakukan voiceover Inggeris menjadikan suaranya tinggi sedikit untuk menyuarakan watak kedua.

10. Satu lagi video yang tidak berkaitan disiarkan pada ketika ini. Apabila kita sampai ke titik tengah, BMW M bercakap mengenai kotak gear manual.

11. Dalam episod 11, kita mempunyai seorang lelaki Perancis yang boleh berbahasa Inggeris mengenai bahagian dalam kereta.

12. Episod seterusnya membawa kembali mat voice over dan membawa kita ke terowong angin untuk membincangkan mengenai aerodinamik.

13. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana mereka dapat memandu kereta dengan baik, episod seterusnya adalah untuk anda. Ini semua mengenai perincian casis.

14. Dalam episod ke-14 (kami belum selesai!) ini, Tuan rumah bertutur dalam bahasa Inggeris dan menerangkan M Mode secara keseluruhan.

15. Berikut ini adalah satu lagi di mana hos berbahasa Inggeris menerangkan aplikasi Laptimer di kereta.

16. Saluran memuat naik video yang tidak berkaitan mengenai  Red Bull Driftbrothers. Dalam episod 16, voice-over kami kembali untuk membantu kita memahami transmisi gandar belakang.

17. Dalam episod 17, kita mempunyai penjelasan mengenai M Traction Control.

18. Seterusnya, kami mempunyai video penjelasan Drive Shaft pada kedua-dua kereta M baharu. Sebosan-bosannya, terdapat juga sedikit maklumat menarik mengenai driveshaft M3 dan M4 sebelumnya. Kami juga melihat mengapa driveshaft dibuat daripada keluli pada generasi ini dan bukannya CFRP.

19. Dalam episod kedua terakhir, kami kembali ke transmisi. Kali ini, mereka menerangkan pilihan kotak gear automatik M Steptronic untuk kedua-dua kereta ini.

20. Akhirnya, kami mempunyai penjelasan sistem pacuan semua roda M xDrive. Jurutera itu bercakap tentang bagaimana dia di ‘potong’ Subaru tahun 2000-an dalam M3nya. Sangat menyeronokkan.

BMWBMW MBMW M3BMW M4BMW Malaysia

Previous post

Saksikan Perlumbaan Drag Antara Bugatti Chiron Sport Dan Jet Pejuang Dassault Rafale

Next post

BYD Membina Kenderaan Elektrik Mereka Ke Satu Juta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *