Hibrid & Elektrik

Audi e-tron GT Mendarat Di Singapura

e-tron semua elektrik yang seksi ini akan dilancarkan tidak lama lagi.

Nampak gayanya ada beberapa orang berada Singapura akan memandu sedan semua elektrik terbaharu dari Audi ini tidak lama lagi, mungkin sebelum Krismas 2021. GT e-tron pertama baru saja diturunkan dari pesawat dan dalam perjalanan untuk diluluskan oleh Singapore Road Transport Department untuk dijual.

Harga

Sekiranya anda tertanya-tanya, harga jualan e-tron GT di Eropah ini bermula dari €99,800 euro (sehingga €138,200) iaitu sekitar RM490,000 (sehingga RM680k) yang bermakna ia akan sangat dekat dengan Porsche Taycan.

Laman web automotif Singapura tempatan sgcarmart mempunyai maklumat harga jualan dengan semua cukai dan harga COE Kategori B (lihat gambar di bawah). Mereka juga mempunyai harga jualan Porsche Taycan di Singapura dan ini menunjukkan jurang yang sangat kecil antara kedua-dua kereta tersebut. Ini bererti kemungkinan harga penjualan Audi e-tron di Malaysia juga hampir dengan Porsche Taycan.

Audi e-tron GT adalah karya seni yang dinamik. Panjang, rendah, lebar, dan amat menyeronokkan, ini adalah grand turismo yang memperluas peranan Audi dalam mobiliti elektrik.

Penampilan Designer

Reka bentuknya yang cantik klasik ditonjolkan oleh roda besar, track lebar, dan jarak roda panjang – lebih rendah dan lebih lebar daripada Audi A7 sambil mengekalkan panjangnya lebih kurang sama. Estetika timbul dari kecekapan; gril Singleframe terbalik menafsirkan elemen reka bentuk sarang lebah, blister quattro khas pada setiap roda, dan greenhouse rata dengan garis bumbung yang miring menentukan reka bentuk e-tron GT. Ditambah dengan saluran udara radiator dan saluran brek yang dapat ditutup ketika tidak diperlukan untuk mengoptimumkan aerodinamik, koefisien seret adalah 0,24 yang rendah, membantu e-tron GT bergerak dengan kecekapan sebagai pelengkap dengan velocitynya.

Bateri dan pengecasan

Semua Audi e-tron GT akan mendapat manfaat pek bateri lithium-ion 93.4 kWh, dengan struktur penyejukan bersepadu yang unik di bawah pek bateri. Ini menarik haba dari pek bateri dan membolehkan bateri diletakkan di dalam kerangka aluminium yang dirancang untuk kekakuan struktur dan melindungi penghuni.

Dengan seni bina elektrik 800 volt, e-tron GT hadir standard dengan kemampuan untuk mengecas pada kelajuan hingga 270 kW menggunakan pengecas pantas DC. Julat anggaran awal pengeluar berdasarkan kiraan kitaran ujian EPA untuk cas penuh ialah 238 batu untuk GT e-tron dan 232 batu untuk RS e-tron GT.

Keseronokan kekal

Elemen prestasi yang dikongsi Audi e-tron GT dengan roller coaster yang paling mendebarkan di dunia juga menyumbang kepada prestasi yang menyeronokanya: magnet yang kekal. Dijumpai di gandar depan dan belakang e-tron GT dan RS e-tron GT, permanently excited synchronous motors (PSM) sangat sesuai untuk GT e-tron berkat torsi segera, tork instant dari standstill. e-tron GT menghasilkan 235 kuasa kuda pada motor depannya dan 429 kuasa kuda pada motor belakangnya. Output gabungan bersih motor adalah 469 kuasa kuda, atau hingga 522 kuasa kuda dengan overboost selama 2.5 saat dengan launch control, dan tork 629Nm (640Nm dengan overboost). Ini membolehkan GT e-tron berulang kali memecut dari 0-60 mph dalam 3.9 saat dalam perjalanan ke kelajuan trek teratas 152 mph.

Dalam dua acara pada Day of Progress digital, Four Rings ini mempamerkan sorotan Gran Turismo elektrik sepenuhnya ini: prestasi pemanduan dinamik, reka bentuk emosi, dan kesinambungan.

e-tron GT ini adalah Gran Turismo stand alone, yang ditafsirkan semula untuk masa depan. Penampilannya adalah testament kepada reka bentuk automotif premium. Membawa prestasi pemanduan yang mengagumkan, ini adalah mobiliti elektro dengan cara yang paling penuh emosi. Dan dengan konsepnya yang lestari, ia berpendirian teguh,” jelas Markus Duesmann, Ketua Pegawai Eksekutif AUDI AG.

Previous post

Toyota Eco Youth Ke-20 Tarik Penyertaan 177 Sekolah

Next post

McLaren 720S Dalam Livery Gulf Adalah Impian Pengumpul

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *