Berita Auto

Kemaskini 2021 Mazda MX-5 RF Di Malaysia Dengan Apple CarPlay

Salah satu roadster terakhir yang masih dijual hingga kini, Mazda MX-5 RF, telah dikemas kini dengan Wireless Apple CarPlay.

Untuk keseronokan dua-pintu dengan top-down, tidak banyak boleh menandingi Mazda MX-5. Selama empat generasi, MX-5 telah menguja peminat kereta di seluruh dunia dengan watak pemanduannya yang sederhana dan mentah. Pada tahun 2021, mereka telah menambahkan sedikit teknologi dalam bentuk Wireless Apple CarPlay untuk kedua varian manual dan automatik.

Spesifikasi selebihnya tidak akan berubah – dan ia akan tersedia dalam warna badan berikut dengan salah satu pilihan transmisi.

Berikut adalah harga untuk Mazda MX-5 RF 2021 di Malaysia selagi diskaun 50% SST pada kereta import masih ada. Kenderaan ini diimport sepenuhnya dari Jepun.

Mazda MX-5 RF mempunyai hard top yang boleh dibuka, varian soft-top tidak lagi ditawarkan di Malaysia. Kemas kini 2020 terakhir untuk MX-5 RF membawa ciri berikut:

  • Apple CarPlay  dan Android Auto berwayar
  • ISOFIX dipasang di bahagian penumpang dengan fungsi pemadam beg udara
  • Reka bentuk lencana dan fon Mazda yang dikemas kini
  • Lebih banyak ciri keselamatan i-Activsense
    • Blind Spot Monitoring
    • Rear Cross-Traffic Alert
    • Smart City Brake Support
    • Driver Attention Alert

Ini siaran media dengan lebih maklumat.

SIARAN MEDIA

The world’s most iconic roadster and world car of the year is receiving a minor update for 2021. The Apple CarPlay™ has now been updated to Wireless Apple CarPlay™ for both 2.0L AT and MT variants. All specifications remain unchanged.

The Mazda MX-5 RF is CBU from Japan and comes standard with a SKYACTIV-G 2.0-liter engine, producing 181 horsepower at 7,000 rpm and 205 Nm of torque at 4,000 rpm. Transmission options include a SKYACTIV-MT six-speed manual transmission or a six-speed automatic transmission with paddle shifters. The MX-5’s engine paired with its lightweight physique and agile driving dynamics, provides an outstanding power-to-weight ratio that summons pure joy on any road. Mazda maintains its commitment to captivating driving dynamics while providing the next generation of premium amenities with a striking design.  

The colour line-up includes Soul Red Crystal, Snowflake White Pearl, Machine Gray, Polymetal Gray, Jet Black and the newly added Deep Crystal Blue; making a total of 6 colours available.  

Selling price for the new 2021 Mazda MX-5 RF starts from RM 258,591.00 and is officially available for ordering today. 

* West Malaysia Pricing Shown with 50% Sales Tax Exemption (SST) for CBU Model. SST Exemption valid from 1st March to 30th June 2021. Private Registration. On-the-road without insurance. 
 

Previous post

Mulai Hari Ini, Hanya Diesel Euro 5 Sahaja Yang Boleh Didapati Di Malaysia

Next post

Kia, Bermaz Auto Jalin Kerjasama Bangunkan Operasi CKD

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *