Motosikal / Lain Lain Roda

Honda Forza 250 (2021) Kini Di Malaysia – RM25,388

Boon Siew Honda hari ini mengumumkan pelancaran Honda Forza 250 baharu yang hadir dengan penampilan lebih bergaya. Dengan enjin bersesaran 250 cc, skuter ini juga sesuai untuk pemegang lesen B2.

Dilengkapi dengan teknologi penyejukan cecair dan suntikan bahan api PGM-FI, enjin SOHC eSP+ (enhanced Smart Power) itu menjana 22 hp pada 7,750 rpm dan tork puncak 2.6Nm pada 6,250 rpm. Tangki bahan api berkapasiti 11.7 liter memastikan ia dapat digunakan untuk tunggangan jarak jauh.

Dari segi kelengkapan, Forza 250 didatangkan standard dengan lampu LED, cermin penghadang angin boleh laras, port pengecas USB pada bahagian hadapan serta ruang storan yang boleh memuatkan dua buah topi keledar. Ciri keselamatan pula terdiri daripada ABS, Emergency Stop Signal (ESS) dan Honda Smart Key.

Apa yang lebih menarik, model ini juga dilengkapi dengan ciri Honda Selectable Torque Control (HSTC) yang memastikan penunggang sentiasa mendapat tahap cengkaman yang baik.

Forza 250 ditawarkan dalam warna Matte Gunpowder Black Metallic, Pearl Horizon White dan Candy Rosy Red. Ia dijual pada harga RM25,388 tidak termasuk cukai jalan, insurans dan pendaftaran, serta didatangkan dengan jaminan pengeluar selama dua tahun atau 20,000 km.

Ia boleh didapati di semua cawangan Honda BigWing, Impian X dan Impian di seluruh negara.

Previous post

BMW i4 Siap Pengeluaran Elektrik Didedahkan

Next post

Peugeot 308 - Hatchback Paling Cantik?

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *