Bisnes

Mercedes-Benz S-Class Baharu Menjadi Kereta Ke 50 Juta Mereka

Sama ada secara kebetulan atau sengaja diatur, Benz No.50,000,000 adalah yang terbaik yang mereka tawarkan.

Mercedes-Benz mungkin hanya berkaitan dengan eksklusiviti, tetapi jenama pencipta automobil ini sudah cukup lama wujud untuk membina sejumlah besar kenderaan. Angka itu mungkin lebih tinggi daripada apa yang anda sangkakan sebelumnya – 50 juta! Ini termasuk semua kenderaan yang dihasilkan melalui Rangkaian Pengeluaran Global Mercedes-Benz sejak 75 tahun kebelakangan. Ini mungkin bermaksud bahawa 50 juta kereta yang dibuat tidak termasuk kenderaan yang dibuat di bawah jenama Mercedes-Benz sebelum atau semasa Perang Dunia Kedua.

Kereta Yang Dimaksudkan

Kereta ke 50,000,000 kebetulan ialah S-Class yang baharu, tetapi bukan sekadar S-Class kilang biasa. Model khusus yang dimaksudkan ini adalah Mercedes-Maybach S-Class, yang baharu diperlihatkan pada akhir tahun 2020. Kereta itu dihasilkan di Factory 56, kilang Mercedes-Benz Sindelfingen berteknologi tinggi. Di sini, adalah kenderaan lain seperti S-Class standard, roda panjang S-Class dibuat. Tidak lama lagi, Mercedes-Benz EQS juga akan dibuat di sini.

Rangkaian Pengeluaran Global Mercedes-Benz

Dengan kilang di seluruh dunia, Mercedes-Benz menggunakan ekosistem yang disebut MO360 untuk memantau pengeluaran. Semua dijejaki dan dioptimumkan secara digital. Kapasiti pengeluaran dapat dipindahkan dari satu kilang ke kilang yang lain, dengan kenderaan menggunakan jenis pacuan yang berbeza dibuat pada barisan pengeluaran yang sama. Fleksibiliti ini membolehkan mereka menurunkan kos dan meningkatkan kecekapan.

MO360 Dengan Lebih Lanjut

“MO360 integrates the information from the main production processes and IT systems of the more than 30 Mercedes-Benz passenger car plants worldwide and brings together important software applications.

Contohnya, ia memberikan kawalan pengeluaran berasaskan KPI yang dioptimumkan secara signifikan. Ia juga menjadikan maklumat, arahan berdasarkan keperluan dan arahan kerja tersedia untuk setiap pekerja dalam masa nyata.

Salah satu prasyarat untuk ketelusan semua proses pengeluaran, pemantauan peralatan, dan akses dalam masa nyata adalah bahawa semua elemen dalam sistem menggunakan bahasa yang sama. Mercedes-Benz memastikan ini dengan penggunaan perisian kawalan “Integra” yang menyeluruh di seluruh dunia: dari peringkat sensor pada mesin individu hingga kawalan pengeluaran, dan juga dalam kerjasama dengan semua pembekal dan rakan sistem.

Cloud solutions yang canggih memberikan skalabiliti dan membolehkan pemprosesan data besar yang luas. Semua ini menjadikan MO360 ekosistem utama Operasi Mercedes-Benz Cars dan oleh itu juga penanda aras baharu untuk pengeluaran automotif digital.

Secara keseluruhan, MO360 mencerminkan aspirasi Operasi Kereta Mercedes-Benz untuk mengeluarkan produk terbaik berdasarkan kaedah pengeluaran yang luar biasa. Ekosistem ini didasarkan pada semua tonggak strategi Operasi Kereta Mercedes-Benz: mendorong digitalisasi ke depan, menggunakan sumber daya secara berkesinambungan, memberikan potensi untuk menggunakan dan mengembangkan pekerja yang bermotivasi, memberikan fleksibiliti maksimum dalam rangkaian pengeluaran global serta proses yang luar biasa dan keselamatan operasi maksimum.”

Previous post

Citroën C3 Aircross Dapat Facelift Tetapi Tidak Lagi Dijual Di Sini

Next post

Pemandu Mercedes-AMG E43 Langgar Paip Besi Semasa Pandu Uji

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *