Berita Auto

C-Class Coupé Dilucut Pencuri Satu Malam Di UK!

Di seluruh dunia, kecurian kereta bukanlah perkara biasa. Tidak kira jika anda berada di negara maju atau di ‘dunia ke-3’ – perkara ini berlaku sepanjang masa. Walaupun biasanya merupakan pecah masuk ketika pemilik meninggalkan barang berharga di dalam kenderaan atau kereta dicuri sepenuhnya, kadang-kadang ada yang di tengah. Sebenarnya itulah yang dialami pemilik kereta ini di UK.

Nampak gayanya, C205 Mercedes-Benz C-Class Coupé pra-facelift ini telah lucutkan sepenuhnya oleh beberapa pencuri yang tenang dan cekap. Dari foto, mereka berjaya mengambil pintu kereta, but, bonet, roda, dan tempat duduk depan! Mereka mengambil semua barang yang boleh dikeluarkan dengan socket wrench, tetapi unit infotainment tidak diusik!

Pemiliknya, Mr Paul Hampton, mengatakan bahawa keluarganya, jiran dan juga anjing tidak sedar kecurian itu, antara pukul 3 dan 4 pagi. Bahkan tidak ada rakaman CCTV untuk membantu mengesan pencuri.

Apa yang tinggal C-Class Coupé diletakkan di atas batu bata konkrit dan pemiliknya diberitahu oleh seorang jiran pada awal pagi. Kami tertanya-tanya sama ada syarikat insuran di sini akan menanggung kecurian seperti ini. Kereta itu sendiri bernilai sekitar £ 40,000, dan saya yakin bahagian yang dicuri bukannya murah … kalau murah, tidak ada siapa yang mahu mencurinya.

Pelik juga kerana penggera tidak berbunyi. Mungkin pemiliknya lupa mengunci kenderaannya

Kisah ini dan foto-foto yang disertainya asalnya dari posting Facebook, “Sitting There Rotting On A Driveway” pada 12 Disember:

“Not quite rotting on a driveway but a £40,000 Mercedes was stripped bare and left on concrete blocks outside a West Bromwich home.Paul Hampton found his prized Mercedes C Class Coupe missing its wheels, doors, front seats and bonnet.Those responsible acted so discreetly they did not wake the family’s dog, alert CCTV cameras or set off any alarms.He parked his car up at 9.30pm and only became aware of the incident by his neighbour who banged on his door early on Thursday morning.It is believed thieves struck between 3am and 4am that day.Mr Hampton has offered a £1,000 to anyone with information that leads to a prosecution. #crime#AMG#mercedesbenz

Jadi bagaimanakah ANDA melindungi kereta ANDA dari insiden seperti ini? Kami pernah mendengar ada pencuri yang memecah masuk rumah untuk melucutkan bahagian-bahagian kereta. Dashcam, bahkan yang mempunyai motion sensing, juga boleh dicuri dengan mudah. Mungkin langkah berjaga-jaga terbaik termasuk mendapatkan insurans terbaik untuk kereta anda dan pakir di tempat letak kenderaan yang selamat (pengurusan tempat letak kenderaan sekarang diwatarkan bertanggungjawab untuk melindungi kereta daripada kecurian).

Previous post

Nikmati Diskaun Menarik dan Penginapan Hotel Mewah dengan SOCAR & TREVO

Next post

Hennessey Venom F5 Sasar Kelajuan Maksimum 500 Km/j

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *