Berita Auto

1/2 Juta Pengunjung Rekod Baharu Muzium Ferrari

Populariti Muzium Ferrari terus berkembang, memecah rekod lebih daripada 500,000 pengunjung dari awal tahun hingga November, peningkatan 12% berbanding tempoh yang sama tahun lepas. Oleh itu, rekod sebelumnya lebih daripada 478,000 tiket yang ditetapkan pada akhir 2016 telah dipecah, sebelum akhir tahun ini.

Museo Enzo Ferrari di Modena khususnya mencatatkan pertumbuhan tahunan sebanyak 19% pada bulan November, bersamaan dengan 150,000 pelawat  kerana tarikan pameran “Driving with the Stars” yang mempamerkan Ferrari yang dipandu selebriti dari dunia sukan, kebudayaan, perindustrian dan hiburan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Muzium Ferrari di Maranello juga menikmati kejayaan yang ketara, dengan peningkatan sebanyak 8% pengunjung dengan jumlah keseluruhan 350,000. Sepanjang tahun ini, muzium ini menjadi tuan rumah pameran “Rosso Infinito” (‘Infinite Red’) – yang sedang dijalankan – dan “Under the Skin”, yang kini telah dipindahkan ke Muzium Rekabentuk di London dari 15 November hingga 15 April 2018.

Jualan tiket untuk kedua-dua muzium ini kekal stabil, mewakili kira-kira seperlima daripada jumlah itu, petanda pengesahan sinergi yang luar biasa antara struktur ini satu tahun lagi.

Keputusan ini dapat mengesahkan bahawa Muzium Ferrari adalah antara yang paling banyak dikunjungi di Itali, menarik peminat dan peminat dari seluruh dunia. Daya tarikannya ialah pameran yang diperbaharui setiap tahun, pameran tema utama, pameran memaparkan kereta ikonik dan lawatan muzium yang membawa pelawat dalam perjalanan melalui sejarah jenama Prancing Horse ini.

 

Previous post

Adidas Predator 18 Sedia Untuk Menguasai

Next post

15,500 Tempahan Untuk Myvi Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *