Berita Auto

Akan Datang! Toyota Altis Direka Semula.

Toyota akan melancarkan model baru di seluruh pasaran global pada bulan-bulan yang akan datang ini. Toyoto Altis telah menjadi pemimpin pasaran dalam segmennya dan yang baru dijangka menunjukkan prestasi yang sama juga, walaupun terdapat persaingan tambahan daripada Honda Civic semasa dan Mazda3.

toyota-corolla-altis-2017a

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Toyota Altis baharu mendapat upgrade kosmetik  menyegarkan baharu dalam bentuk lampu depan direka semula dengan kelompok LED dan bonet yang direka semula. Jeriji atas dikecilkan sedikit manakala bahagian bawah jeriji diperbesarkan dan sepadan dengan lampu kabus untuk memberikan appeal yang lebih. Pada bahagian belakang, Corolla baru itu dijangka mendapatkan sedikit tweak dan mungkin mendapat lampu ekor berkelompok  LED. Selain itu, pemegang pintu sampingan akan mendapatkan kemasan krom baru yang akan menambah gaya kecerdasan keseluruhannya. Bumper telah direka semula untuk memberi kereta pendirian agresif.

toyota-corolla-altis-2017b

Di bawah hud, Altis baharu akan terus ditawarkan dengan enjin petrol 1.8 liter empat silinder VVT-i yang akan menjana kira-kira 138bhp kuasa dan 173 Nm tork.

Dalam aspek keselamatan, Toyota akan menawarkan pek keselamatan baru yang dikenali sebagai ‘Toyota Safety Sense’. Sistem ini termasuk LDA – Lane Departure Alert, PCS – Pre Collision-System dan AHB – Automatic High Beam. Walaupun banyak detail di dalam tidak didedahkan, kami menjangkakan bahawa model baru akan mendapat peralatan tambahan dengan gaya yang disemak semula.

toyota-corolla-altis-2017c

Previous post

Ini Bukan Restoran Drive-In!

Next post

West Raih Podium Pertama ARRC

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *