Berita Auto

Honda Malaysia Perkenal City X dan Jazz X

Honda Malaysia hari ini memperkenalkan model City dan Jazz edisi terhad yang dikenali sebagai City X dan Jazz X. Kedua-dua model tersebut menampilkan lencana ‘X’ yang melambangkan ‘eXclusivity’ atau tahap eksklusifnya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Ciri-ciri tambahan yang diperkenalkan pada City X dan Jazz X termasuklah lampu nyalaan siang, tempat duduk dengan kemasan separa kulit lengkap dengan sulaman X, dan tray di dalam bonet untuk memudahkan barangan diletak.

Limited edition model, The City X

Dari aspek mekanikal, kedua-dua model edisi terhad ini mengekalkan kombinasi enjin 1.5 liter SOHC i-VTEC dan transmisi jenis CVT. Kelengkapan seperti Smart Entry, butang penghidup enjin, VSA, HSA dan ESS turut disertakan.

City X dijual pada harga bermula dari RM86,100 manakala Jazz X pula dengan harga bermula dari RM82,500 (harga atas jalan dengan insurans). Menurut Honda Malaysia, tempoh menunggu bagi kedua-dua model adalah selama sebulan.

X-Edition-models-fitted-with-Half-Leather-Seats-to-provide-extra-comfort

Kedua-dua model ditawarkan dalam bilangan dan warna yang terhad; 450 unit City X akan ditawarkan dalam warna Modern Steel Metallic dan Dark Ruby Red Pearl, manakala 300 unit Jazz X boleh didapati dalam warna Modern Steel Metallic dan Carnival Red.

The-X-Edition-models-comes-with-a-Trunk-Tray-for-customer-convenience

Ia dilindungi oleh jaminan selama lima tahun tanpa had perbatuan dan enam pakej servis percuma berselang-seli dengan servis berbayar sehingga 100,000 km.

 

Previous post

Program Kustom Startech Refinement Dilancarkan di Malaysia

Next post

Volkswagen Passenger Cars Malaysia Kini ialah Pengedar Rasmi Kenderaan Volkswagen di Malaysia

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *