Berita Auto

Lamborghini Menyediakan SUVnya

Lamborghini menjangka pengeluaran sekurang-kurangnya dua kali ganda kepada 7,000 kenderaan setahun menjelang 2019 apabila ia mengeluarkan SUV baharunya, tetapi ia tidak akan kehilangan tumpuan kepada membuat kereta sportnya, kata Ketua Pegawai Eksekutif Stefano Domenicali. Domenicali berkata syarikat itu merancang untuk menghadkan pengeluaran tahunan supercars kepada 3500. Beliau juga menjangkakan pengeluaran SUV akan sekurang-kurangnya setinggi itu tetapi boleh menjadi lebih banyak bergantung kepada permintaan.

Lamborghini-Urus1

Lamborghini dimiliki oleh Volkswagen Group melalui unit Audinya. Kenderaan yang baharu ini akan dikeluarkan di Sant’Agata Bolognese dan akan menandakan pertumbuhan tambahan dan peluang signifikan merentasi jenama tersebut dengan perkembangan pelbagai produk. Ia juga akan menentukan peningkatan besar dalam kapasiti pengeluaran kilang.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

 

Lamborghini menambah 500 pekerja dan mendua kali gandakan saiz loji Sant’agata Bolognese sebagai sebahagian daripada pelaburan bernilai beratus-ratus juta euro yang diumumkan pada 2015.

Lamborghini akan menyertai beberapa pembuat kereta mewah yang telah memasuki pasaran SUV yang menguntungkan, termasuk unit Porsche dan Bentley VW.

Lamborghini Urus

Lamborghini merancang SUV versi elektrik hibrid plug-in pula pada tahun 2020, dan boleh menambah versi elektrik. Di bawah bonet Lamborghini Urus berkemungkinan  berenjin 584 hp turbocharged 5.2 Liter V-10 oleh Audi yang mengandungi unit motor bersama-sama dengan fungsi plug-in. Enjin sebenar terdiri daripada kuasa dengan membekalkan sehingga 600 HP bersama-sama dengan 700 pound-kaki tork. Enjin sebenar Lamborghini Urus 2017 mungkin akan menjadi lebih ringan berbanding SUV baharu itu.

Lamborghini-Urus4

 

 

 

Previous post

Bagaimana SESETENGAH Penjual Kereta Terpakai Menipu Pembeli Online

Next post

Berkenaan Porsche 911 R

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *