Berita Auto

Ketahui Kuasa Dan Pengendalian Chevrolet Cruze Sport

Minggu lalu anda telah baca mengenai perbezaan antara Chevrolet Cruze Sport dan versi standard, jadi mari kita lihat apa yang sedan ini ada di bawah hudnya.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Apa yang tertera adalah enjin ECOTEC 1.8 litre empat silinder dengan teknologi Double Continuous Variable Cam Phasing dan Variable Intake System. Ia menghasilkan 140 PS pada 6,200 rpm dan tork 176 Nm pada 3,800 rpm, yang kemudiannya disalur ke tayar hadapan melalui kotak gear automatik enam kelajuan GM Hydra-Matic.

Chevrolet Cruze

Dari segi prestasi, Cruze Sport boleh memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 11.5 saat dan mencapai kelajuan maksimum 190 km/j. Menurut Chevrolet, ia telah menerima beberapa penambahbaikan seperti penjajaran pendikit (throttle alignment) untuk respon yang lebih pantas dan penapis udara tahan karat (stainless steel air filter) untuk kuasa dan tork yang lebih tinggi.

Chevrolet Cruze

Walaupun prestasinya cukup untuk pemanduan yang menyeronokkan, enjin tersebut telah lama digunakan dan kami rasa tiba masanya untuk Chevrolet menawarkan enjin ECOTEC turbo 1.4 liter di Malaysia. Dilancarkan pada tahun lalu, enjin tersebut lebih kecil namun lebih berkuasa dan efisyen. Ia pasti akan menjadi pesaing hebat kepada enjin turbo Jepun yang baru saja dilancarkan di sini.

Chevrolet Cruze

Bagaimanapun, Cruze Sport masih mempunyai casis yang mantap. Ia dibina dengan struktur tegar yang mempunya lebih dari 60 peratus keluli berkekuatan tinggi. Suspensi hadapan McPherson dengan anti-roll bar dan engkol kompaun (compound crank) ditala khas untuk pusat graviti yang rendah, keseimbangan dan pengendalian yang responsif.

Bercakap pasal pengendalian, sterengnya adalah dari jenis bantuan elektrik yang direka khas untuk posisi memandu yang tepat.

Previous post

GT96 Supercar 1030 bhp Cina Adalah Go!

Next post

Lihat Dan Fahami Mengapa Traffic Jam Berlaku Dan Bagaimana Untuk Menyelesaikannya

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *