Berita Auto

Suzuki Baleno Hibrid Muncul

Suzuki telah meningkatkan ekonomi bahan api dalam hatchback Baleno baru dengan menggunakan sistem hibrid kecil untuk kali pertama dalam salah satu model yang dijual di Eropah.

suzuki baleno-hybrid1

Baleno ditawarkan dengan 90hp, 1.2 liter atau 112hp, enjin petrol 1 liter. Sistem hibrid kecil hanya boleh didapati dengan enjin 1.2-liter. Sistem elektrik yang dijana semasa membrek dalam bateri ion litium di bawah tempat duduk penumpang hadapan.

suzuki baleno-hybrid2

Ia membantu enjin mmeecut dan apabila kereta yang bermula dari berhenti. Sistem ini mengurangkan penggunaan bahan api dan pelepasan CO2 sebanyak 5%. Kereta subcompact adalah alternatif yang lebih besar berbanding Swift, model paling laris semasa Suzuki di Eropah.

suzuki baleno-hybrid3

 

Suzuki menjangka Baleno sesuai untuk keluarga yang mencari model yang lebih mampu berbanding Vitara yang lebih besar atau S-Cross terutama di pasaran Eropah tengah dan timur. Dengan ruang kabin besar hatchback lima tempat duduk ini, adalah model pertama Suzuki di Eropah disokong oleh platform baru dengan struktur badan yang sangat tegar yang ringan. Ketegaran platform ini telah bertambah sebanyak 10% berbanding dengan platform yang sedang digunakan di dalam kelas kenderaan yang sama dan beratnya dipotong sebanyak 15%. The Baleno 3,995mm panjang memuatkan sehingga 5 orang dan mempunyai ruang but 355 liter.

suzuki baleno-hybrid4

Previous post

Sudahkah McLaren Menghentikan Operasinya di Malaysia?

Next post

Liberty Insurance Berhad - Tempat Persinggahan Pertama Rombongan Proton Perdana

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *