Berita Auto

Porsche Cayman GT4: Porsche Sebenar Terakhir

Destinasinya: litar lumba litar. Misinya: keseronokan pemanduan Porsche tulen. Dalam memperkenalkan Cayman GT4, Porsche sekali lagi menunjukkan kecekapan dalam membina kereta sport yang luar biasa dalam setiap kelas kenderaan. Ia membuat kemunculan sulungnya dengan roll drum: Cayman GT4 adalah prestasi yang terbaik dalam segmennya, menghasilkan masa pusingan 7 minit dan 40 saat di Nürburgring North Loop.

IMG_3982

Walaupun enjin, casis, brek dan reka bentuk aerodinamik Cayman GT4 dikonfigurasi untuk  pemanduan dinamik maksimum, Cayman GT4 masih mengekalkan keserba bolehannya yang khas dari coupe Porsche dua tempat duduk. Ia dikuasakan oleh enjin 3.8 liter flat-six dengan 385 hp, yang diperolehi daripada enjin 911 Carrera S. kuasanya dipindahkan oleh transmisi manual enam gear. Gabungan ini membolehkan Cayman GT4 memecut dari 0 – 100 km / h dalam 4,4 saat dan mencapai kelajuan tertinggi 295 km / h. penggunaan bahan api NEDC kereta itu adalah 10.3 l / 100 km.

IMG_3984

Suspensi depan, PASM (Porsche Active Suspension Management) sistem peredam aktif dengan 30 mm lebih rendah ketinggiannya, dan sistem brek semua datang hampir sepenuhnya dengan komponen dari GT3 911. penalaan kereta untuk prestasi sporty tinggi menggabungkan semua sistem kawalan yang berkaitan dengan pemanduan dinamik  seperti Porsche Stability Management (PSM), Porsche Torque Vectoring (PTV) dengan mechanical rear differential lock dan dynamic transmission mounts.

IMG_3983

 

Previous post

Bridgestone BT 023, Diilhamkan Oleh MotoGP

Next post

Bagaimana Untuk Bertenang Di Jalan Raya Dan Mengurangkan Belanja Pada Musim Perayaan Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *