Berita Auto

Mercedes-Benz Labur Kira-kira € 3B Dalam Teknologi Enjin

Dengan pembangunana keluarga enjin diesel yang benar-benar baru, Mercedes-Benz adalah pengeluar pertama untuk meletakkan kenderaan diesel di pasaran yang telah memenuhi had pelepasan yang lebih ketat yang dirancang untuk EU sehingga September 2017.

Innovative Lösungen für Diesel- und Otto-Motoren

Ini telah dicapai melalui pendekatan teknologi bersepadu, termasuk kebuk pembakaran baru dan seterusnya memajukan edaran semula gas ekzos. Reka bentuk enjin baru ini juga membolehkan semua komponen untuk edaran semula gas ekzos untuk diletakkan terus pada enjin.

Ini ketara meningkatkan keberkesanan keseluruhan sistem – sebahagian besarnya bebas daripada suhu ambien dan gaya memandu.

Innovative Lösungen für Diesel- und Otto-Motoren

Pelancaran pasaran  enjin diesel OM 654 empat silinder baru  dibangunkan sepenuhnya adalah di dalam  E-Class baru. E 220 d kini menggunakan sesikit 3.9 liter bahan api bagi setiap 100 kilometer (digabungkan mengikut NEDC kini ditetapkan untuk semua pengeluar), walaupun enjin lebih berkuasa daripada sebelumnya (143 kW / 195 hp dibandingkan dengan 125 kW / 170 hp). Ini sepadan dengan pelepasan CO2 daripada 102 gram bagi setiap kilometer.

Innovative Lösungen für Diesel- und Otto-Motoren

 

Previous post

Harley-Davidson Perkenal Motosikal 'Flat Track' XG750R

Next post

Fariqe Hairuman Berdepan Cabaran Terbesar Dalam Karier

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *