Berita Auto

2016 Honda Civic Dipratonton: Perkakas Standard Paling Best Sekali

Akhirnya di sini, atau sekurang-kurangnya ia bersedia untuk ditempah. Ya, Honda Malaysia secara rasminya membuka tempahan untuk Civic generasi ke-10 serba baru! Set yang akan dilancarkan dalam tempoh 2 bulan akan datang (S2 2016), Civic yang terbaru akan mengubah segalanya secara mendadak untuk kedua-dua Honda dan kereta C-segmen secara keseluruhannya.

Dengan Civic gen ke-10  ini, model asas 1.8 liter masih kekal, tetapi model 1.5 liter VTEC Turbo kini  menjadi peneraju. Satu lagi perubahan kepada enjin adalah pengenalan CVT dengan penukar tork.

Civic-Preview-11Civic-Preview-10

Civic-Preview-5 Civic-Preview-4

Enjin 1.8 liter i-VTEC SOHC  bertambah secara mendadak dan berfungsi dengan baik dengan kotak gear CVT untuk menyerahkan kecekapan bahan api 8.8% lebih baik daripada sebelum ini dengan 5 kelajuan automatik. output kuasa tidak melihat keuntungan ketara – ia masih 141PS dan 174Nm tork. Walau bagaimanapun, ia adalah jauh lebih tenang, lebih progresif.

Civic-Preview-6

Yang 1.5-liter VTEC Turbo bagaimanapun adalah cerita berbeza keseluruhannya. Bahan api yang lebih cekap dari 2-liter i-VTEC yang digantinya, turbo juga menghantar lebih kuasa ke roda – 173PS dan 220Nm tork. 20PS dan 30Nm tork lebih daripada sebelum ini. Tetapi ia bukan hanya angka-angka yang lebih tinggi yang kami pandang tetapi cara turbo memberikan kuasa dengan relevan kepada pemandu setiap hari.

Civic-Preview-7

Civic-Preview-9

Civic-Preview-2

Civic-Preview-3

Setiap Civic yang dijual akan datang standard dengan 6 beg udara, Electric Parking BrakeBrake Hold dan dua ciri-ciri yang amat berguna dan jarang ada. Remote Engine Start – boleh start engine 40 metre dari kereta dan Walk Away Auto Lock – kereta akan mengunci dirinya sendiri bila anda menjauhi kereta hanya 2.5 meter jauh.

Civic-Preview-1

Harga masih belum di umumkan. Tempahan di buka sekarang dan akan dipamerkan buat pertama kali di Malaysia di My Auto Fest 2016, 20 – 22 Mei di Mines International Exhibition dan Convention Centre.

 

Previous post

Sekolah Teknikal ISUZU Mulakan Kursus Perintis

Next post

Ford F-150 2017 Debut Drivetrain Serba Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *